تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

عبداللهیان: در پی تقویت پیوند شبکه همسایگان خود هستیم

وزیر امورخارجه کشورمان پس از ورود به عمان با اشاره به روابط دیرینه تهران و مسقط گفت: ما در مسیر این روابط پایدار و مستحکم علاقمند به ارتقا روابط سیاسی و فرهنگی به سطوح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستیم.

کد خبر: ۱۱۸۴۱۸
۱۲:۰۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

عبداللهیان

دیدارنیوز: وزیر امورخارجه در بدو ورود به مسقط، روابط ایران و عمان را پایدار و دیرینه خواند و گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم به همسایگان و گسترش روابط با همسایگان شمالی، جمهوری اسلامی در پی تجربه روابط خوب با همسایگان حوزه خلیج فارس است تا پیوند شبکه همسایگان را تقویت کند.

«حسین امیرعبداللهیان» درباره جزییات سفر خود گفت: در این سفر یک روزه با مقامات عمان و وزیر خارجه این کشور درباره توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو‌هایی خواهیم داشت. روابط تهران-مسقط، روابطی دیرینه و پایدار است و ما در مسیر این روابط پایدار و مستحکم علاقمند به ارتقا روابط سیاسی و فرهنگی به سطوح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستیم.

وی با اشاره به پیگیری توافق چهارجانبه احیای خط ترانزیت در این سفر گفت: توافق چهارچانبه به امضای ایران، سلطنت عمان، ترکمنستان و ازبکستان رسیده است و امیدواریم در این سفر با توجه به توجه نگاه دولت سیزدهم به روابط همسایگی و اتفاقات خوبی که در ماه‌های اخیر در مناسبات ایران با کشور‌های همسایه شمالی روی داده است؛ این تجربه را با همسایگان حوزه خلیج فارس هم داشته باشیم تا ضمن تقویت پیوند شبکه همسایگان؛ همکاری‌ها را هم توسعه دهیم. 

وزیر امور خارجه صبح امروز دوشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات عمانی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

محور اصلی گفتگو‌های حسین امیر عبداللهیان در این سفر، بررسی راه‌های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر هیاتی سیاسی از وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی