تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری خبر داد.

کد خبر: ۱۱۸۰۲۳
۲۲:۱۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری


به گزارش دیدارنیوز خوزستان حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد امروز در حاشیه بازدید از پروژه طرح اقدام ملی مسکن واقع در اکباتان اهواز اظهار کرد: پروژه مسکن ملی اکباتان شامل 530 واحد است و در حال حاضر همه بلوک‌ها در حال کار هستند.

وی در خصوص پروژه اکباتان بیان کرد:96 متر فضای مفید واحد مسکونی در این منازل وجود دارد و دارای پارکینگ و انباری مخصوص هستند، پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۵ درصد ارزیابی می‌شود و براساس زمانبندی تعین شده تا سال 1402 همه این پروژه به اتمام رسیده و به صاحبان تحویل داده شود.


 روحانی نژاد گفت:خوشبختانه در استان خوزستان ساخت 3 هزار و 200 واحد از پروژه اقدام ملی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که بخشی از این منازل توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود و بخش دیگر با ارائه زمین به ذی نفعان ساخته می‌شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: از این ۳ هزار و۲۰۰ واحد، حدود ۲ هزار واحد در سراسر استان در حال ساخت است و مابقی پروژه‌هایی که تحت عنوان اقدام ملی بوده اند و کار در آن‌ها به صورت جدی آغاز نشده به طرح جهش تولید مسکن تغییر عنوان پیدا می‌کند.


روحانی نژاد بیان کرد: آن دسته از شهرهایی که پیش از این پروژه ساخت مسکن در آن‌ها تحت عنوان اقدام ملی صورت گرفته اما عملیات ساختمانی در ‌آن‌ها آغاز نشده بود، بخشی که در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده به جهش تولید مسکن تغییرعنوان پیدا می‌کند.

وی در رابطه با فعالیت‌های بنیاد مسکن در خصوص محرومیت زدایی در حوزه مسکن بخش روستایی و شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت تصریح کرد:خوشبختانه از سال 84 به بعد 52 درصد از واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر نوسازی شده اند.در دولت دهم این پروژه چندسالی به دلیل نبود پشتوانه مالی و تأمین اعتبار متوقف شده بود و ما در افق 1410 برنامه ریزی کردیم که با حمایت دولت‌ و ارائه تسهیلات مناسب بتوانیم جشن پایان نوسازی را در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح ملی برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در خصوص مسکن محرومان اظهار داشت: بنیاد مسکن این موضوع را در سراسر کشور بررسی کرده و در این بررسی‌ها مشاهده شد که دسته ای از مردم فاقد زمین برای ساخت و یا دارای زمین بدون داشتن مسکن مناسب هستند ،در همین راستا ۱۰۰ هزار واحد تحت عنوان مسکن محرومان با 30 میلیون تومان بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت ساخته شد و سهم خوزستان از این آمار حدود 3 هزار واحد بود.

روحانی نژاد عنوان داشت: در سال 1400 حدود 100 میلیون تومان وام با 5 درصد سود برای نوسازی مسکن روستایی ارائه شد و خوشبختانه با پیگیری و حمایت رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی این وام به 200 میلیون تومان به صورت ارزان قیمت در قالب 5 درصد سود تبدیل شد.

وی در خصوص بازدید اخیر خود از منازل زلزله زده اندیکا و فرآیند کار در این منطقه بیان داشت: حدود 3 ماه از زلزله اندیکا می‌گذرد، این شهرستان دارای 3 محدودیت است نخست اینکه مصالح ساختمانی در اندیکا قابل دسترس نیست و باید از شهرستان‌های دیگر حمل شود و مسئله بعدی اینکه اندیکا راه مواصلاتی مناسبی نیز ندارد و نوع زندگی گذشته به گونه ای بوده که ساخت و ساز به صورت عام نیز شرایط ویژه‌ای را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: خوشبختانه با ورود بنیاد مسکن، ارزیابی و شناسایی واحدها صورت پذیرفت و در گام نخست به این مبحث رسیدیم که 980 واحد به احداث نیاز دارد، از آنجایی که نظر بر اهمیت ویژه به منطقه است باردیگر این ارزیابی‌ها صورت پذیرفت و آمار با افزودن تعداد تعمیری‌ها با خسارت بالا به آمار احداثی‌ها میزان احداثی‌ها افزایش یافت.

روحانی نژاد از اغاز فعالیت ساخت و ساز در اندیکا خبرداد و گفت: با توجه به بازدیدی که از دو روستا با جمعیت 90 خانوار داشتیم حدود 70 خانوار در آمار منازل احداثی قرار دارند که بخشی اعظمی از کار ساخت و سازها انجام شده بود،


این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم تسهیلات تخصیصی از سوی بانک‌ها هر چه سریع‌تر ارائه شود تا منزل مردم این منطقه را به سامان برسانیم.


نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در خصوص جهش تولید مسکن در کشور ادامه داد: در کل کشور پذیرفته شده که از 1 میلیون واحد در سال 400 هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته شود و 200 هزار واحد را در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر با تسهیلات 250 میلیون تومان ارزان قیمت ساخته می‌شود و 200 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر پذیرفتیم که با تأمین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و واگذاری آن به بنیاد مسکن به زودی عملیات تولید مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر آغاز می‌شود.

روحانی نژاد گفت: آن دسته از شهرهایی که پیش از این پروژه ساخت مسکن در آن‌ها تحت عنوان اقدام ملی صورت گرفته اما عملیات ساختمانی در ‌آن‌ها آغاز نشده بود، بخشی که در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده به جهش تولید مسکن تغییرعنوان پیدا می‌کند.

وی در رابطه با فعالیت‌های بنیاد مسکن پیرامون محرومیت زدایی در حوزه مسکن بخش روستایی و شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت ابراز داشت: خوشبختانه از سال 84 به بعد 52 درصد از واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر نوسازی شده اند د.

 روحانی نژاد ادامه داد: در دولت دهم این پروژه چندسالی به دلیل نبود پشتوانه مالی و تأمین اعتبار متوقف شده بود و ما در افق 1410 برنامه ریزی کردیم که با حمایت دولت‌ها و ارائه تسهیلات مناسب بتوانیم جشن پایان نوسازی را در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر در سطح ملی برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در خصوص مسکن محرومان تصریح کرد: بنیاد مسکن این موضوع را در سراسر کشور بررسی کرده در این بررسی‌ها مشاهده شد که دسته ای از مردم فاقد زمین برای ساخت و یا دارای زمین بدون داشتن مسکن مناسب هستند 

  وی گفت:در همین راستا 100 هزار واحد تحت عنوان مسکن محرومان با 30 میلیون تومان بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت ساخته شد و سهم خوزستان از این آمار حدود 3 هزار واحد بود.

روحانی نژاد عنوان داشت: در سال جاری حدود 100 میلیون تومان وام با سود ۵ درصد برای نوسازی مسکن روستایی ارائه شده و خوشبختانه با پیگیری و حمایت رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی این وام به 200 میلیون تومان به صورت ارزان قیمت در قالب 5 درصد سود تبدیل شد.

وی در خصوص بازدید اخیر خود از منازل زلزله زده اندیکا و فرآیند کار در این منطقه گفت: حدود 3 ماه از زلزله اندیکا می‌گذرد، این شهرستان دارای 3 محدودیت است نخست اینکه مصالح ساختمانی در اندیکا قابل دسترس نیست و باید از شهرستان‌های دیگر حمل شود و مسئله بعدی اینکه اندیکا راه مواصلاتی مناسبی نیز ندارد و نوع زندگی گذشته به گونه ای بوده که ساخت و ساز به صورت عام نیز شرایط ویژه‌ای را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: خوشبختانه با ورود بنیاد مسکن، ارزیابی و شناسایی واحدها صورت پذیرفت و در گام نخست به این مبحث رسیدیم که 980 واحد به احداث نیاز دارد، از آنجایی که نظر بر اهمیت ویژه به منطقه است


 وی ادامه داد: باردیگر این ارزیابی‌ها صورت پذیرفت و آمار با افزودن تعداد تعمیری‌ها با خسارت بالا به آمار احداثی‌ها میزان احداثی‌ها افزایش یافت.

روحانی نژاد در پایان از اغاز فعالیت ساخت و ساز در اندیکا خبرداد و گفت: با توجه به بازدیدی که از دو روستا با جمعیت 90 خانوار داشتیم حدود 70 خانوار در آمار منازل احداثی قرار دارند که بخشی اعظمی از کار ساخت و سازها انجام شده بود، امیدواریم تسهیلات تخصیصی از سوی بانک‌ها هر چه سریع‌تر ارائه شود تا منزل مردم این منطقه را به سامان برسانیم.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری

 

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ملی پایان نوسازی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی