تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افزایش ۳.۵ درصدی جمعیت سالمندی در کشور

برکاتی، مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور گفت: رشد جمعیت کشور ۶۸صدم درصد است.

کد خبر: ۱۱۷۹۹۵
۱۵:۰۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

افزایش جمعیت سالمندی در کشور

دیدارنیوز ـ برکاتی، مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور افزود: رشد جمعیت در سال گذشته ۶۸صدم درصد اعلام شد که نشان از کاهش رشد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه شرایط رشد جمعیت در وضعیت خاصی است، تصریح کرد: اولویت اول کشور بعد کرونا مسئله رشد جمعیت است.

برکاتی با تاکید به اینکه ضریب جایگزینی جمعیت به ازای سن باروری ۲ و یک دهم درصد است، خاطر نشان کرد: شاخص باروری کل کشور ۱.۶۷ درصد است که طبق گفته جمعیت شناسان اگر این عدد به یک ونیم درصد برسد با چاله جمعیتی مواجه خواهیم شد.

مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور یاد آور شد: در سال گذشته ۲درصد از جمعیت جوان کشور کاهش یافته و ۳ونیم درصد سالمندی افزایش یافته است.

در ادامه موسوی دبیر قرار گاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: طبق امار بین ۳۰۰تا۳۵۰هزار نفر جمعیت هدف استان واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار در مجموع ۵میلیون و ۳۲۵هزار و ۶۰۶ دُز واکسن در استان تزریق شده و پایگاه‌های استان روزانه ظرفیت یکصد هزار دز واکسن را دارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جمعیت ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی