تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گلایه کشاورزان بخش عقیلی شهرستان گتوند از وجود دلالان/ مسئولان شهرستان گتوند اقدامی جدی انجام دهند

زمانی که با کشاورزان صحبت می شود، از وجود واسطه گری ها و دلال ها شکایت دارند که باید در این زمینه اقدامی جدی از سوی مسئولان شهرستان صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۷۹۷۱
۱۳:۱۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

گلایه کشاورزان بخش عقیلی شهرستان گتوند از وجود دلالان/ مسئولان شهرستان گتوند اقدامی جدی انجام دهند
به گزارش دیدار نیوز خوزستان، کشاورز با چندین ماه زحمت شبانه روزی به اندازه دلالی که تنها ۱۰روز در زمان برداشت حاضر می شود و بدون هیچ زحمتی به سود می رسد، درآمد ندارد.

این روزها روزهای پرکاری برای کشاورزان بخش عقیلی شهرستان گتوند است، روزهایی که باید حاصل دسترنج خود را دریافت کنند، اما دریغ که حاصل دسترنج آن ها نه تنها خستگی را از جانشان به در نمی کند، بلکه در جیب سود جویان و دلالان جا خوش می کند.

سایه دلالان بر محصولات کشاورزی به خصوص گل کلم در بخش عقیلی شهرستان گتوند، هر روز بیش از گذشته می شود، با اینکه مقابله با دلالان و حذف واسطه ها از شعارهای تمام دولت ها و مدیران بوده، اما در عمل هر روز شاهد رشد قارچ گونه دلالان در عرصه کشاورزی هستیم، که متاسفانه زمینه برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی مختل می کند، و هنوز اقدام جدی برای مقابله با این پدیده اتخاذ نشده است.

یکی از کشاورزانی که امسال به کاشت گل کلم کرده، در این خصوص می گوید: اغلب کشاورزان بخش عقیلی، تخم گل کلم را برای کاشت به قیمت بسیار بالایی خریداری کردند، به امید اینکه در برداشت محصول خود به یک سود حداقلی برسند اما متاسفانه این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازار مطمئنی برای خرید محصول کشاورزان در منطقه وجود ندارد، عنوان می کند: عمده کسانی هم که حاضر به خرید این محصول در منطقه هستند، رقمی را پیشنهاد می دهند، که برای کشاورزان ضرر سنگینی به همراه دارد.

این کشاورز با اشاره به اینکه به دلیل کاهش قیمت خرید دیگر رغبتی برای کشت گل کلم ندارم، می افزاید: قیمت ماشین آلات، ادوات، کود و سموم کشاورزی افزایش زیادی داشته، و این در صورتی است که در مرحله برداشت، به دلیل نبود بازاریابی برای صادرات و خرید تضمینی،این محصول افت قیمت پیدا می کند، و دل کلم کاران منطقه مثل سیر و سرکه می جوشد.
 
از این رو از فرماندار، رئیس اداره جهاد کشاورزی و تعاون روستایی درخواست می شود که نسبت به مشکل مطرح شده از سوی کشاورزان بخش عقیلی شهرستان گتوند بصورت جدی ورود کرده، و با قیمت گذاری مناسب و حذف دلالان از این قشر زحمت کش حمایت کنند‌.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی