تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خوزستان بر ضرورت نوسازی تجهیزات هلال احمر و پاسداری از اعتماد مردم تاکید شد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در دیدار با استاندار خوزستان بر لزوم نوسازی و بازسازی جدی جمعیت هلال احمر و پاسداری از اعتماد و اطمینانی که مردم به این مجموعه دارند تاکید کرد

کد خبر: ۱۱۷۶۷۸
۱۲:۲۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خوزستان بر ضرورت نوسازی تجهیزات هلال احمر و پاسداری از اعتماد مردم تاکید شد

دیدارنیوز خوزستان: دکترپیرحسین کولیوند در دیداربا استاندار خوزستان ، در دیدار با استاندار خوزستان با اشاره به بحث امداد و نجات در حوادث و بلایا از برنامه‌های جمعیت از یک سو و عدم تجهیز لجستیکی و نرم افزاری جمعیت از سال1392 تا کنون از سوی دیگر ،بر لزوم نوسازی و بازسازی جدی جمعیت هلال احمر تاکید  و عنوان کرد: به تجیهزات ثابت، انفرادی و حمایتی و حفاظتی نیز نیاز است. البته خوشبختانه شادابی در میان نیروها وجود دارد و امیدواریم بتوانیم آن را حفظ کرده و توسعه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور به مراسم تحلیف داوطلبان این جمعیت که امروز در شلمچه برگزار شد اشاره و اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر نیروی داوطلب تربیت و تحویل سازمان های امداد و نجات و داوطلبان می‌دهد.

وی دلیل برگزاری مراسم تحلیف در یادمان شهدای شلمچه را  اساس خلق و خوی داوطلبی و ضرورت تاسی اعضای داوطلب از امدادگری و رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور به بازدید امروز خود از مناطق زلزله‌زده اندیکا اشاره کرد و افزود: مردم اندیکا مردم بسیار قدرشناس و نجیبی هستند. چادرهایی که مردم از هلال احمر دریافت کرده‌اند را کنار گذاشته‌اند و از سیاه چادرها استفاده می‌کنند. درخواست مردم ساخت درمانگاه و مسجد بود.

دکتر کولیوند در ادامه،گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بنا بر این است که جذب حداکثری جوانان را داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون اقدام های خوبی در سازمان های جوانان و داوطلبان، در قالب خانه‌های هلال انجام شده است.

وی از هدف قرار دادن ۲ هزار و ۲۰ محله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با کمک کمیته امداد، تلاش برای خارج کردن زنان مجرد ۳۰ به بالای بیکار در این محلات و جذب و آموزش۱۰ هزار نفر در این زمینه خبر دادو گفت:خوشبختانه این افراد نه تنها از آسیب‌پذیر شدن خارج شده‌اند بلکه آسیب‌زدا نیز شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ما باید از اعتماد و اطمینانی که مردم به جمعیت هلال احمر دارند، پاسداری کنیم، افزود: با توجه به اینکه هلال احمر نهادی صددرصد مردمی است سعی می‌کنیم از ظرفیت خیرین برای کمک به زلزله‌زدگان اندیکا استفاده کنیم.

در ادامه نشست دکتر خلیلیان نیز عنوان کرد:هلال احمر در امدادرسانی به آسیب دیدگان از زلزله اولین مجموعه ای بود که وارد عمل شد که جای تشکر دارد. البته بنیاد مسکن نیز در حال انجام کارهایی است. نیروی بسیج سازندگی نیز به صحنه آمد و جایگاه نگهداری دام ساخت زیرا دام برای این مردم که دامپرور هستند بسیار مهم است. امیدواریم بتوانیم تا شش ماه آینده بخش عمده‌ای از کارها را به سرانجام برسانیم.

او به وضعیت منطقه زلزله‌زده اندیکا اشاره ای داشت و گفت: بیش از اینکه زلزله به اندیکا آسیب برساند، محرومیت به آن آسیب زده است. در حالی که بخش عمده‌ای از آب در این مناطق است اما می‌بینیم که بخشی از مردم آب سالم ندارند. در زمینه آب شرب بخشی از شهرها، آب از نظر شوری کیفیت مناسبی ندارد

استاندار ویژه خوزستان  درادامه بیان کرد:از یک طرف استان خوزستان ظرفیت‌های مختلفی دارد اعم از نفت، گاز، فولاد، کشاورزی، آب و تنوع قومیتی و فرهنگی و نقش در اقتصاد کشور اما از طرفی می‌بینیم که دچار محرومیت‌هایی است که قاعدتا نباید وجود داشته باشند و وضعیت امروز استان خوزستان ناشی از رشد بدون توسعه است.

او افزود: در طرح تاسیسات غدیر که امروز مورد بازدید قرار گرفت می تواند ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان را تحت پوشش قرار دهد و به گونه‌ای طراحی شده که تا سال ۱۴۲۵ بتواند جمعیت رو به رشد استان را پوشش دهد  اما بر اساس طراحی، یک راه میانبر وجود دارد که بخشی از آب را از حوضه دز به سمت کرخه منتقل کند که یک پروژه ۸ تا ۱۰ ماهه است. این بخش تا پیش از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با این طرح ظرفیت آب از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه به ۲۰ متر مکعب می‌رسد و می‌توانیم طراحی را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که مشکلات استان خوزستان حل شوند.
 
در انتهای این نشست از اقدام تحسین برانگیز امیره الهایی سحر که به جمع فرشتگان نجات نیز پیوست تقدیر شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی