تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

چرا مدیتیشن؟!

مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن دربدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. مدیتیشن تمرکز، آرامش و همچنین کاهش درد و افزایش بهبودی سلامت انسان را به همراه دارد. یادگیری مدیتیشن مانند یادگیری هر مهارت دیگری است فکر کنید قبلا هیچ وقت واقعا کار نکرده اید این کار با تمرین سازگار انجام می‌شود تا آسوده شوید و اگر معلم داشته باشید آسان‌تر است.

کد خبر: ۱۱۷۵۲۶
۱۴:۳۸ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

چرا مدیتیشن

دیدارنیوز ـ مدیتیشن به معنای متمرکز کردن ذهن دربدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می‌برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. مدیتیشن تمرکز، آرامش و همچنین کاهش درد و افزایش بهبودی سلامت انسان را به همراه دارد.

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، Web MD با اشاره به فواید بی نظیر مدیتیشن از یافته جدید دانشمندان در رابطه با اجرای این مهارت و تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی بدن نوشت: یادگیری مدیتیشن مانند یادگیری هر مهارت دیگری است فکر کنید قبلا هیچ وقت واقعا کار نکرده اید این کار با تمرین سازگار انجام می‌شود تا آسوده شوید و اگر معلم داشته باشید آسان‌تر است.

کاهش استرس یکی از رایج‌ترین دلایلی است که مردم از مدیتیشن استفاده می‌کنند. به طور معمول، استرس ذهنی و فیزیکی باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول می‌شود این باعث تولید بسیاری از اثرات مضر استرس مانند ترشح مواد شیمیایی (سیتوکین) می‌شوند.

مدیتیشن می‌تواند باعث تقویت قابل توجه سیستم ایمنی بدن شود و این را محققان کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا ثابت کرده‌اند.

حالا تجزیه و تحلیل مطالعه جدید این دانشمندان نشان داده که مدیتیشن علاوه بر فواید اشاره شده فعالیت صد‌ها ژن را که به طورمستقیم در تنظیم پاسخ ایمنی نقش دارند، افزایش می‌دهد.

مطالعه آن‌ها شامل بررسی ۱۰۶ مرد و زن، با میانگین سنی ۴۰ سال بود؛ افرادی که باید به مدت یک هفته، روزانه ۱۰ ساعت مدیتیشن می‌کردند. سه ماه پس از پایان این دوره، محققان شاهد افزایش فعالیت ۲۲۰ ژن مرتبط با سیستم ایمنی، از جمله ۶۸ ژن درگیر در فعالیتی موسوم به «سیگنال‌دهی اینترفرون» بودند.

با توجه به اینکه پروتئین‌های اینترفرون به طور موثر به عنوان محرک‌های سیستم ایمنی عمل می‌کنند، چنین سیگنال‌هایی می‌تواند برای ایجاد یک دفاع موثر در برابر بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، مولتیپل اسکلروزیس یا حتی کووید ۱۹، کلیدی اساسی باشد.

به گفته محققان، در عالم واقعی، اکثر مردم به سختی می‌توانند ۱۰ ساعت در روز مدیتیشن انجام دهند. با این حال، انجام هر مقدار مدیتیشن و ادامه آن برای مدت طولانی، می‌تواند نقش مهمی در درمان بیماری‌های مختلف مرتبط با ضعف سیستم ایمنی داشته باشد.

نتایج این مطالعه ۲۱ دسامبر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده منتشر شده است.

برچسب ها: مدیتیشن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی