تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه تروئیکای اروپا درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) درباره موضوعاتی از جمله ایران خبر داد.

کد خبر: ۱۱۷۴۹۳
۰۸:۳۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۰

گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه تروئیکای اروپا درباره ایران

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای نوشت: وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن امروز [چهارشنبه]با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، آنّالِنا بِربوک وزیر امور خارجه آلمان و الیزابت تراس وزیر امور خارجه انگلیس گفتگو کرد.

پرایس با اشاره به دیگر محور‌های گفت و گوی تلفنی آن‌ها مطرح کرد: وزیر امور خارجه و همتایانش همچنین درباره نگرانی‌های مشترک‌شان درباره سرعت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در حالی که زمان برای بازگشت تهران به برجام کوتاه‌تر می‌شود، گفتگو کردند.

گفت و گوی وزرای خارجه این سه کشور اروپایی و آمریکا در حالی انجام شده است که هشتمین دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در جریان است.

صحبت از بازگشت ایران به برجام و ابراز نگرانی درباره توسعه برنامه هسته‌ای ایران در حالی به میان می‌آید که ایران با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ - توافقی که به موجب آن ایران برنامه هسته‌ای اش را در ازای لغو تحریم هایش محدود کرده بود–متحمل شدن تحریم‌های اقتصادی و بدعهدی کشور‌های اروپایی در یافتن راهکار‌هایی عملی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و عادی سازی روابط تجاری با ایران، اعلام کرد در چند گام تعیین شده از تعهدات هسته‌ای داوطلبانه اش در توافق فاصله می‌گیرد. این اقدامات شامل مواردی از جمله نصب سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته در برخی تاسیسات اتمی ایران و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم بوده است.

با این وجود، مقامات ایران در طی این مدت تاکید کرده اند در صورت بازگشت آمریکا به توافق، لغو تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی و اجرای تعهدات برجامی از سوی تمامی طرفین برجام، این اقدامات انجام شده را به حالت قبل باز می‌گرداند.

مذاکره کنندگان در وین در تلاشند با دستیابی به متنی مشترک و نهایی، از طریق انجام دادن اقدامات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها برجام را به مسیر اصلی خود بازگردانده و آن را اجرایی کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی