تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
در راستای احیای قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران؛

کارخانه تولید رب گوجه هفت‌تپه بازگشایی شد

کارخانه تولید رب گوجه در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، چهارشنبه (یکم دی ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازگشایی و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۱۱۷۳۸۰
۱۶:۴۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

کارخانه تولید رب گوجه هفت‌تپه بازگشایی شد

 دیدارنیوز خوزستان:هفتاد و سه روز پس از واگذاری شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه تولید

رب گوجه در این شرکت بازگشایی و گامی دیگر در راستای بازگشت رونق تولید به قدیمی‌ترین کشت و صنعت نیشکری ایران برداشته شد.
 کارخانه تولید رب گوجه در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه (یکم دی ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازگشایی و به بهره‌برداری رسید.

رونق اقتصادی با راه‌اندازی صنایع تبدیلی

دکتر عبدعلی ناصری، «ایجاد رونق اقتصادی، کارآفرینی و امنیت غذایی» را هدف راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در صنعت نیشکر عنوان کرد و افزود: همگام با فعالیت‌های نیشکری، توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و صنایع پایین دستی مرتبط با آن در راستای سیاست‌های وزارت کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: افتتاح هر واحد تولیدی گامی امیدبخش به سمت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان است و بنای کار صنعت توسعه نیشکر نیز رونق تولید و حرکت در مسیر خودکفایی کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کارخانه رب گوجه فرنگی هفت‌تپه با ظرفیت تخلیه روزانه هزار و ۵۰۰ تن گوجه، توان اشتغالی بالغ بر ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در دو نوبت کاری و چهار هزار نفر غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
هفت‌تپه به جايگاه واقعی خود می‌رسد

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز راه‌اندازی کارخانه رب گوجه را گامی بزرگ برای رسيدن نيشکر هفت تپه به ظرفيت و جايگاه واقعی خود عنوان کرد.

محمد فتحی مکوند با بیان اینکه خط تخليه این کارخانه از سه خط معلق و تخليه فله ۲۰ تنی تشکيل شده است، گفت: ظرفيت تخليه گوجه در هر شيفت ۵۰۰ تن است که این ظرفیت در سه شیفت به هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام پروسه تولید رب گوجه با دقت و کیفیت بالا در کارخانه انجام می‌شود، تاکید کرد که رب گوجه توليدی هفت‌تپه مورد تایید آزمايشگاه‌های سازمان غذا و دارو قرار گرفته و رب توليد شده از بهترين انواع نمونه‌های مشابه در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ادامه گفت: در فاز اول، رب گوجه به صورت فله تولید می‌شود که با راه اندازی «خط اسپتيک»، رب گوجه توليد شده در اين کارخانه با کيفيت بالا استريل می شود، به صورتی که حتی برای نگهداری اين محصول ديگر نيازی به نگهداری در سردخانه نيست.

فتحی مکوند افزود: با راه‌اندازی اين خط می‌توان محصول توليدی را به کشورهای ديگر بدون نياز به سردخانه صادر کرد.
کارخانه رب گوجه هفت‌تپه در زمينی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با سه سوله توليد به متراژ هزار و ۳۰۰ متر مربع راه‌اندازی شده است.

با واگذاری هفت‌تپه به هفت طرح توسعه نیشکر از ۱۸ مهرماه سال جاری، نه تنها حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شد، بلکه حقوق‌ها به روز و کارگران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و این شرکت پس از یک دوره اعتراضات طولانی، به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بارقه امید را در کارگران ایجاد کرده و در حال حاضر در کنار فعالیت صنایع پایین دستی، عملیات اورهال و بازسازی کارخانه شکر نیز در حال انجام است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی