تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پیشنهاد ورود داروی ضد کرونا از آمریکا به کشور

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، به تشریح موضوعات مورد بحث در جلسه روز سه شنبه این کمیته پرداخت و گفت: مصوبه کمیته علمی به این صورت بود که به سازمان غذا و دارو پیشنهاد دهیم تا پکسلووید را به لیست دارو‌های کشور اضافه کند تا در صورت انجام مطالعات بیشتر؛ اگر ما با پیک‌های کرونا مواجه بودیم،بتوانیم بر اساس پروتکل‌هایی که مورد نظر است، آن را برای بیماران‌مان استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۱۷۳۵۱
۱۴:۵۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

 داروی ضد کرونا از آمریکا به کشور

دیدارنیوز ـ حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، روز سه شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۰ در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: جلسه امروز درباره درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا بود و با توجه به اینکه چند دارو مورد تصویب سازمان‌های غذا و داروی کشور‌های دیگر قرار گرفته بود، بحث این بود که آیا این درمان‌ها به صورت سرپایی در بیماران ما مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

وی افزود: یکی از دارو‌های مورد بحث، رمدسیویر بود که قبلاً هم مورد استفاده قرار گرفته بود، اما در مطالعات آخر نشان داده شده بود که اگر رمدسیویر را از ۵ روزی که قبلاً بود، به ۳ روز تبدیل کنیم و در بیماران سرپایی که واکسن تزریق نکردند و در مرحله اولیه بیماری یعنی ۷ روز اول بیماری هستند و ریسک فاکتور هم دارند، استفاده شود، می‌تواند به میزان زیادی و تقریباً بیش از ۷۰ درصد جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد و از بستری بیماران در بیمارستان و ICU جلوگیری کند و به همین دلیل به عنوان یکی از مصوبات در جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

جماعتی ادامه داد: درباره داروی «مولنی‌پیراویر» نیز بحث شد که باتوجه به اینکه هنوز اطلاعات کافی درباره آن وجود ندارد و در مطالعاتی که اخیراً انجام شده، نشان داده شده تقریباً حدود ۳۰ درصد در جلوگیری از پیشرفت بیماری و بستری شدن اثربخشی داشته است، مورد تصویب قرار نگرفت و قرار شد که اطلاعات بیشتری درباره آن اگر وجود داشته باشد یا مطالعات بیشتری که در کشور‌های دیگر انجام شده، در هفته‌های آینده مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر نتایج بهتری داشت آن را هم دوباره مطرح کرده و در کمیته مورد بحث قرار دهیم.

وی گفت: درباره داروی «پکسلووید» هم که اخیراً از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان اولین داروی خوراکی ضد کروناویروس به صورت سرپایی تصویب شد، در جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت. گرچه خود سازمان غذا و داروی آمریکا این دارو را تصویب کرده، اما هنوز در آمریکا مورد استفاده قرار نگرفته است. بر این اساس قرار شد با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود که ممکن است با پیک جدید در کشور مواجه شویم، قبل از این موضوع، به عنوان کمیته علمی این دارو را با توجه به مطالعات اثربخشی بالا که داشته، ارزیابی کردیم.

جماعتی ادامه داد: داروی «پکسلووید» ۷۰ تا ۸۰ درصد اثربخشی در افرادی که ریسک فاکتور دارند، نشان داده به این صورت که اگر در ۵ روز اول ابتلا به بیماری تجویز شود، می‌تواند از بستری و مرگ و میر جلوگیری کند؛ بنابراین مصوبه کمیته علمی به این صورت بود که به سازمان غذا و دارو پیشنهاد دهیم تا پکسلووید را به لیست دارو‌های کشور اضافه کند تا در صورتی که انجام مطالعات بیشتر؛ اگر ما با پیک‌های کرونا مواجه بودیم، اقدامات سنتز و ساختش در کشور آماده شده باشد و مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد. بر این اساس اگر خواستیم به صورت مطالعات بالینی در بیماران و به صورت پژوهش آن را مورد ارزیابی قرار دهیم یا مطالعاتی از سایر کشور‌ها آمد که این دارو را به عنوان یک داروی ضد کرونای خوراکی تایید مجدد کرد، بتوانیم بر اساس پروتکل‌هایی که مورد نظر است، آن را برای بیماران‌مان استفاده کنیم.

برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی