تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام تیم‌های امدادی زنجان به محل حادثه
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ اعزام تیم‌های امدادی زنجان به محل حادثه

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

جمع آوری و جلوگیری از مشعل ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب گاز در نفت و گاز مارون  

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت است.

کد خبر: ۱۱۷۲۰۵
۱۰:۲۵ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

 به گزارش دیدارنیوز خوزستان: حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بی مانند بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت در همه سطوح است که آثار مثبت زیست محیطی و سود و صرفه اقتصادی برجسته‌ای را به همراه داشته است.

وی به تشریح طرح جمع آوری گاز‌های مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون پرداخت و اظهار داشت: دو قرارداد ۵ ساله با سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیون دلار برای احداث تاسیسات فشار افزایی گاز‌های کم فشار مشعل و شیرین سازی گاز‌های ترش علاوه بر ارسال به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ جهت فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک شامل فروش گاز‌های ترش ارسالی به مشعل واحد بهره برداری شماره ۳ مارون به میزان ۱۵ میلیون فوت مکعب در روز و فروش گاز‌های کم فشار ارسالی به مشعل واحد بهره برداری مارون ۶ به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب در روز با شرکت‌های داخلی بسته و پس از انجام عملیات اجرایی راه اندازی شد.

کاویان افزود: هم اکنون ۸۸ درصد گاز‌های همراه مازاد جمع آوری می‌شود و ۴ درصد آن به مصرف داخلی می‌رسد؛ قرار است تا ۳ سال آینده، ۸ درصد باقیمانده نیز جمع آوری گردد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون هدف اصلی انجام این پروژه‌ها را صیانت از محیط زیست و حفظ منابع هیدروکربوری برشمرد و سود و صرفه اقتصادی حاصل از فروش گاز‌های همراه را ۱۶ میلیون دلار در سال اعلام کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی