تیتر امروز

زیباکلام: تعدادی نماینده‌های ۵ درصدی مشکل مملکت را در حجاب می‌بینند/ جنگ ۱۲ روزه، جنگ نبود!/ اعلمی: به وکیل مدافع اسرائیل بدل شده‌اید!/ آقای زیباکلام! با رسایی که مناظره نمی‌کنید!
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیباکلام: تعدادی نماینده‌های ۵ درصدی مشکل مملکت را در حجاب می‌بینند/ جنگ ۱۲ روزه، جنگ نبود!/ اعلمی: به وکیل مدافع اسرائیل بدل شده‌اید!/ آقای زیباکلام! با رسایی که مناظره نمی‌کنید!

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم سپهر امروز سیاست در ایران و البته، برخی مناقشات بر اولویت‌سنجی در بحث منافع ملی کشور، بهانه‌ای شد تا به سراغ صادق زیباکلام و اکبر اعلمی، دو تن از فعالین سیاسی...
علیرضا قسیمی: رضا قطبی؛ نخستین معمار رادیو و تلویزیون ملی ایران بود/ قطبی باور داشت سازمان رسانه‌ای باید محل حضور و حتی اعتراض مخالفان باشد
گفت و گوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با مهندس ارشد رادیو و تلویزیون ( قسمت دوم)

علیرضا قسیمی: رضا قطبی؛ نخستین معمار رادیو و تلویزیون ملی ایران بود/ قطبی باور داشت سازمان رسانه‌ای باید محل حضور و حتی اعتراض مخالفان باشد

در قسمت دوم گفت و گوی برنامه «پشت صحنه» علیرضا قسیمی توضیح داد که رضا قطبی نامش به عنوان نخستین معمار رسانه های صوتی و تصویری ایران ثبت شده است.
کامبیز نوروزی: چرا باید نمایندگان خط بدون فیلتر داشته باشند مردم نه؟/ «خط سفید» یک تبعیض نارواست/ دادن اینترنت بدون فیلتر برای روزنامه نگاران قابل پذیرش است
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره چالش جدید «خط سفید»

کامبیز نوروزی: چرا باید نمایندگان خط بدون فیلتر داشته باشند مردم نه؟/ «خط سفید» یک تبعیض نارواست/ دادن اینترنت بدون فیلتر برای روزنامه نگاران قابل پذیرش است

انتشار خبر موضوع داشتن سیم کارت‌های بدون فیلتر که با عنوان «خط سفید» این روز‌ها نقل هر مجلسی است بهانه‌ای شد تا گفت و گوی کوتاهی با کامبیز نوروزی، حقوقدان داشته باشیم که می‌بینید و می‌خوانید.

انبار تجهیزات مترو دوربین ندارد

مهدی شایسته، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران با اشاره به اینکه انبار‌های قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.

کد خبر: ۱۱۷۱۵۰
۱۳:۵۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

انبار تجهیزات مترو دوربین ندارد

دیدارنیوز ـ مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از استماع تذکرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: از ۱۶۰۰ راهبر ۵۹ درصد معاینات پزشکیشان را انجام نداده اند.

وی افزود: قبلا راهبران دو نفر بودند و به دستور مدیرعامل اسبق یک نفر شدند که خطاست.

شایسته با اشاره به اینکه در سیستم جذب راهبری مسائلی داریم و سقف سن در حال حاضر ۳۵ سال باشد افزود: این‌ها باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه انبار‌های قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: در روزگاری که بقالی‌ها هم دوربین دارد، چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.

وی با اشاره به اینکه مترو نیاز به ۵۰ رام قطار عاجل و برای کاهش سرفاصله هم به ۵۰ رام دیگر و ۷۰۰ واگن دارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سریع از اولویت‌های ماست ابراز داشت: ساختار‌ها باید اصلاح شود و مشخص نیست هولدینگ، بهره برداری، واگن سازی و شرکت مشاوره چرا با هم ارتباط ندارد؟ و این عدم انسجام آسیب زده است.

شایسته درباره اعضای کمیته سوانح نیز توضیح داد: نحوه تشکیل این کمیته، مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و البته این نکته وارد است که جوانب نظارتی قوی تری داشته باشد. آمادگی این را داریم که این شورا را اصلاح کنیم.

وی درباره علت توافق با اسنپ گفت: ما با اسنژ توافق نکردیم و در نشستی رای کمک به بهود ارائه خدمت به شهروندان با یکی از مجموعه‌های موفق تاکسی آنلاین مذاکره کردیم و این مساله مرسوم است و محدودیتی وجود ندارد و اگر شرکت جدی دیگری هم هست استقبال می‌کنیم. این مساله برای بهبود کیفیت خدمات شهروندان و این اتفاق بزرگی است.

شایسته درباره استقرار دوربین‌های حرارتی نیز گفت: هم طرح جانمایی آن انجام شده و ۱۲۰ میلیارد براورد هزینه شده، اما ما مشکلات اساسی دیگری داریم و در صورت تامین منبع آمادگی اجرا داریم.

وی درباره نکات مورد اشاره هاشمی تشکری گفت: ما تلاش می‌کنیم دیگر حادثه‌ای شکل نگیرد و نمی‌خواهیم خطا را به گردن ناوگان فرسوده بیندازیم، اما علت فرسودگی سیگنالینگ است.

شایسته با تاکید بر اینکه خطای انسانی شکل گرفته است، اظهار داشت: از ۳ راهور ۲ راهور بسیار خوب عمل کردند و راهور قطار تندرو بسیار هوشیار عمل کرده و باعث کاهش خسارات شده است.

وی افزود: ۸۰۰ هزار حرکت در سال و جابه جایی ۲۵۰ میلیون مسافر سعی می‌کنیم خون از دماغ کسی نیاید و برای تمامی مسائل کمیته تشکیل دادیم تا کاربرانمان توانمند‌تر شوند و جذب نیروی انسانی در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران انباشت مشکل به دلیل ترک فعل و انبار‌های خالی به وجود امده را نیازمند تحقیق و تفحص دانست.

وی مترو را در سرازیری افول دانست و گفت: این می‌تواند نقطه عطف برای بازگشت به روزهای خوب مترو باشد.

منبع: فارس
برچسب ها: متروی تهران
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر
امروز دوشنبه ۱۰ آذر