تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پروژه دفع آبهای سطحی اهواز زیر ذره بین شورای شهر؛

اعضای شورای شهر با دعوت شهردار اهواز و مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و اهواز روند اجرای پروژه دفع آبهای سطحی در کلانشهر اهواز را مورد بررسی تخصصی قرار دادند

کد خبر: ۱۱۶۴۷۳
۲۰:۴۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰

پروژه دفع آبهای سطحی اهواز زیر ذره بین شورای شهر؛

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز خوزستان ،بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز ظهر امروز با دستور کار ارائه گزارش عملکرد و اعلام برنامه‌های راهبردی خروج شهر اهواز از چالش‌های مربوط به مشکلات فاضلاب و ارائه گزارش عملکرد پیشرفت پروژه دفع آبهای سطحی با حضور شهردار اهواز، رییس و اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در سالن جلسات شورای اسلامی کلانشهر اهواز برگزار شد.
 شهردار اهواز با اشاره بارندگی‌های سال ۹۸ و همچنین جاری شدن رواناب ها در معابر سطح شهر گفت: دفع آب های سطحی نه تنها دغدغه شهروندان اهوازی است بلکه دغدغه تمام حاکمیت است و ما با تدابیر اندیشیده شده در تلاشیم با تمام توان و اهتمام خود، کمترین آسیب را برای زندگی مردم داشته باشیم.

امینی مشکلات دفع آبهای سطحی را ناشی از حجم بالای بارش در مقطع کوتاه زمانی عنوان کرد و بیان کرد: شبکه فعلی آب و فاضلاب ظرفیت دفع فاضلاب ندارد و آب های سطحی فقط به مشکلات این شبکه اضافه می‌کند که همین موضوع حجم انبوهی از مشکلات را به وجود آورده است.

وی افزود: در طرح جامع برای استفاده بهینه از منابع، طرح ترکیبی آبفا و رواناب های سطحی پیش‌بینی شده که با هماهنگی بین شهرداری و آبفا و در ادامه این حرکت‌های جهادی، هر دو مورد را به سرانجام می ر سانیم.

شهردار اهواز با اشاره به اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا افزود: این قرارداد به عنوان یک خدمت حاکمیتی به مردم است و همانطور که در قانون آمده شهرداری ها بیش از ۳۰۰ وظیفه را بر عهده دارند که یکی از آن ۳۰۰ وظیفه دفع روان آب هاست.

 امینی تصریح کرد: اما از جهت عمق فاجعه، حاکمیت بسیج شده و اعتباراتی را اختصاص داده که هنوز هیچ مبلغی از هیچ نهاد ، دستگاه و وزارتخانه ای برای اولین خدمات دفع آبهای سطحی به شهرداری ها داده نشده است؛حتی واردی نیز مصوب شده که هنوز برای اجرایی شدن به شهرداری نرسیده و تنها کمک از جانب شورای شهر است که به صورت وام برای دفع آبهای سطحی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای نقاط بحرانی در دو فاز ( فازاول که شامل ۵۶ نقطه و در فاز دوم که شامل ۸۰ نقطه) اختصاص داده شده تا لوله ها توسط شهرداری تأمین و برای نصب به آبفای استان تحویل داده شود.

در ادامه نماینده مجری طرح دفع آبهای سطحی طی گزارشی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای فعال سازی اقدامات انجام شده پرداخت.

کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون تعداد جبهه های کاری برای حل مشکلات فاضلاب اهواز به ۱۲۴ مورد افزایش یافته که از این بین ۴۰ مورد آن مربوط به قرارگاه خاتم و ۸۴ مورد نیز مربوط به پیمانکاران است که در نقاط ریزشی، توسعه‌ای و اصلاحی مشغول به کار هستند.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون در ۱۲۴ خیابان شهر اهواز در حال انجام عملیات توسعه ای فاضلاب و حل مشکلات نقاط ریزشی فاضلاب هستیم؛ همچنین مقرر شده تا ۶۰ پروژه دیگر نیز ظرف مدت یک تا دو روز آینده امضا و آماده اجرا شود.

پیش‌بینی شده قرارداد ۶۰ پروژه دیگر نیز ظرف یک الی دو روز آینده امضا و اجرا شود.

 

پروژه دفع آبهای سطحی اهواز زیر ذره بین شورای شهر؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی