تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
در تجمعی مقابل سفارت ترکیه در تهران؛

خانواده‌های ۹ پناهجوی کرد ایرانی خواستار آزادی فرزندان خود از دست ارتش آزاد سوریه شدند

۱۱۶ روز پیش ۹ پناهجوی کرد ایرانی که از طریق ترکیه قصد رفتن به اروپای غربی را داشتند، توسط پلیس این کشور دستگیر و آن‌ها را تحویل ارتش آزاد سوریه (گروه مخالف بشار اسد و تحت حمایت آنکارا) می‌دهند. تلاش‌های خانواده‌های این پناهجویان تا کنون بی نتیجه بوده است.

کد خبر: ۱۱۶۴۴۲
۱۴:۴۴ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰

خانواده‌های ۹ پناهجوی کرد ایرانی خواستار آزادی فرزندان خود از دست ارتش آزاد سوریه شدند

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: خانواده‌های ۹ مهاجر کرد ایرانی جلوی سفارت ترکیه در تهران تجمع و نسبت به دستگیری  بستگان خود از سوی پلیس ترکیه و تحویل آن‌ها به ارتش آزاد سوریه اعتراض کردند و خواستار آزادی آن‌ها شدند.

 
به گزارش خبرنگار سیاسی دیدار؛ از محل سفارت ترکیه در تهران، حدود ۵۰ نفر از خانواده‌های ۹ مهاجر کرد ایرانی که ۱۱۶ روز قبل توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند، جلوی سفارت این کشور در تهران تجمع کرده و با پلاکارت‌هایی حاوی درخواست آزادی بستگان خود، اعتراض خود را نسبت به دولت ترکیه اعلام کردند.
 
به گفته چند نفر از تجمع کنندگان (اعضای خانواده افراد دستگیر شده) تعدادی از شهروندان کرد ایرانی و عراقی که با هدف مهاجرت به اروپا قصد داشتند از مرز ترکیه عبور کرده و خود را به اروپا برسانند، توسط پلیس ترکیه دستگیر شده و به ارتش آزاد سوریه (جیش‌الحر) تحویل داده می‌شوند.
 
داریوش خاک سرشت برادر یکی از دستگیر شدگان کرد ایرانی در تشریح ماجرا گفت: قاچاق‌بران به افراد مهاجر گفته‌بودند که اگر با پلیس مرزبان مواجه شدید بگویید سوری هستید، اگر خود را اهل سوریه معرفی کنید مانع عبور شما نمی‌شوند. پلیس با مهاجران کرد ایرانی و عراقی مواجه می‌شود و آن‌ها برای رهایی از پلیس خود را شهروند سوریه معرفی می‌کنند.  
 
وی افزود: پلیس این افراد را (۹ نفر ایرانی و ۱۵ عراقی) را دستگیر و سپس آن‌ها را تحویل ارتش آزاد سوریه (گروه مخالف بشار اسد و تحت حمایت ترکیه) می‌دهند.  
 
خانواده‌های ۹ پناهجوی کرد ایرانی خواستار آزادی فرزندان خود از دست ارتش آزاد سوریه شدند
خانم رستمی خواهر یکی از  مهاجران کرد ایرانی هم اظهار کرد: هنگامی که پلیس ترکیه مراحل پایانی اخراج آن‌ها و تحویل آن‌ها به ارتش آزاد را طی می‌کرد، مهاجران کرد ایرانی و عراقی اعلام کردند که سوری نیستند، ولی پلیس ترکیه وقعی ننهاد و آن‌ها را تحویل داد.
 
وی اضافه کرد: ما کاری از دستمان ساخته نیست. دولت‌ها باید این امور را انجام دهند. دولت عراق همان ابتدا شهروندان خود را رهانید، ولی برادران و فرزندان ما در دام یک گروه تند رو هستند و در بدترین زندان نگهداری می‌شوند.
 
رستمی بیان کرد: ۱۱۶ روز از این اتفاق می‌گذرد ما نمی‌توانیم از ارتش آزاد درخواستی داشته باشیم و دولت ترکیه هم به رغم درخواست‌های مکرر ما اقدامی نکرده است. ما جلوی وزارت امور خارجه ایران هم رفتیم و درخواست ورود مسئولان زیربط به این موضوع را ارائه دادیم، اما تا کنون مسئولان کشورمان هیچ کمک و حمایتی در جهت آزادی شهروندان خود نکرده است.

در پایان خانواده‌های این پناهجویان در بند، گفتند: اجازه هیچ تماس تلفنی هم نمی‌دهند. از دولت ایران و ترکیه درخواست داریم این افراد را از آزاد کنند.

خانواده‌های ۹ پناهجوی کرد ایرانی خواستار آزادی فرزندان خود از دست ارتش آزاد سوریه شدند
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی