تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رهایی قاتل آبادانی از چوبه دار پس از ۴ سال

رئیس دادگستری آبادان خبر داد: با همت و تلاش رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف ، ستاد مردمی صبر و همیاران صلح این شهرستان ، قاتل آبادانی که در کابوس اعدام بود پس از ۴ سال با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

کد خبر: ۱۱۶۲۴۹
۱۱:۳۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

رهایی قاتل آبادانی از چوبه دار پس از ۴ سال

به گزارش دیدارنیوز خوزستان به نقل از  روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان نعمت اله روشن روان رئیس دادگستری شهرستان آبادان با اعلام این خبر گفت: سال ۹۶ در نزاعی دسته جمعی در یکی از مناطق این شهرستان یک نفر به قتل و یک نفر دیگر زخمی شد. که این حادثه زمینه را برای ایجاد تشنج ،اختلاف و تهدید فی مابین دو طایفه آنان و همچنین سلب آرامش و آسایش ساکنان مناطق محل سکونت این ۲ طایفه گردید.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل، با وساطت بزرگان اوضاع متشنج بین این ۲ طایفه نسبت به گذشته بهتر و طایفه مقتول بر رسیدگی پرونده از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند.

روشن روان خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل ، وی محکوم به مجازات قصاص شد و پس از تائید در دیوان عالی کشور ، حکم او به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیاء دم اصرار به اجرای حکم قصاص در موعود خود شدند و در این زمینه وساطت بزرگان ، ریش سفیدان و خیرین در این مدت در بخشیدن قاتل نتیجه ی نداشت.

رئیس دادگستری آبادان در ادامه اظهار داشت: با توجه به بافت عشایری در مناطقی که این ۲ طایفه سکونت دارند و در راستای تحقق سیاست های سند تحول قضایی به منظور ایجاد صلح و سازش در پرونده های مهم مانند قتل ، این پرونده جهت حل و فصل و مصالحه به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: با درایت رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان ، در یک کار گروهی و جهادی با دعوت بزرگان طایفه قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان ، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان به نتیجه رسید و در نشستی با حضور سران عشایر ، مصلحین ، خیرین و دیگر اقشار مؤثر در حل و فصل این پرونده ، اولیاء دم با عفو و بخشش ، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از ۴ سال منتهی به صلح و سازش گردید.

روشن روان ضمن تحسین و تقدیر از تلاش و کوشش خستگی ناپذیر رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف ، اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در حل و فصل این پرونده ، از مسئولان خواست که حمایت مادی و معنوی بیشتری از اعضای شورای حل اختلاف ، ستاد صبر و همیاران صلح داشته باشند تا زمینه آسایش ، آرامش و امنیت پایدار در جامعه افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی