تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
یک ایرانی سرنوشت قهرمانی فرمول یک را تغییر داد

فرستپن، جدیدترین قهرمان فرمول یک!

بعد از نبرد تاریخی مکس و لوئیس همیلتون در مسابقه جده در هفته گذشته، دو راننده با امتیاز مساوی به این مسابقه رسیدند و در واقع یاس مارینا مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو بود.

کد خبر: ۱۱۶۲۱۷
۱۸:۴۹ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

فرستپن، جدیدترین قهرمان فرمول یک!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: آخرین مرحله از مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۲۱ با یک شگفتی بزرگ در آخرین دور برگزار شد. عصر امروز مرحله آخر مسابقات فرمول یک در پیست یاس مارینای ابوظبی در حالی استارت زده شد که مکس فرستپن راننده هلندی تیم ردبول از جایگاه اول مسابقه را آغاز کرد.

بعد از نبرد تاریخی مکس و لوئیس همیلتون در مسابقه جده در هفته گذشته، دو راننده با امتیاز مساوی به این مسابقه رسیدند و در واقع یاس مارینا مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو بود. با روشن شدن چراغ سبز، ناگهان لوئیس همیلتون از جا کند و در پیچ اول از مکس ورستپن عبور کرد تا نشان دهد از هیچ فرصتی برای به دست آوردن هشتمین قهرمانی خود نخواهد گذشت.

مسابقه با هیجان بسیار ادامه پیدا کرد تا اینکه در دور هفتم در یک لحظه مکس توانست از همیلتون سبقت بگیرد، اما در پیچ بعدی باز هم همیلتون جایش را پس گرفت و با اینکه از بیرون پیست وارد مسیر شد، اما جریمه‌ای به او تعلق نگرفت. همیلتون پیشتازی را حفظ کرد و در عین حال به استفاده از لاستیک هارد ادامه داد.

در میانه مسابقه مکس و ردبول از تایر نرم استفاده کردند و با اینکه فاصله زیادی بین او و همیلتون برقرار شد، اما مکس با تمام توان سعی کرد فاصله زمانی خود را کم کند. فرستپن توانست به تدریج فاصله خود را به ۱۱ ثانیه برساند و حتی بهترین زمان برای یک دور را هم چهار بار برای خود کسب کرد.

اما در فاصله ۵ دور مانده تا پایان مسابقه و با اینکه همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و ۱۱ ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودرو‌ها حفظ شد.

فرستپن، جدیدترین قهرمان فرمول یک!

خودروی ایمنی تا دور ۵۸ یعنی دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک درو تا قهرمانی فاصله داشت، اما با خروج خودروی ایمنی، دوباره رقابت آزاد شد و مکس فرستپن به دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچ‌های باقی‌مانده را سریع‌تر از لوئیس همیلتون طی کند و در حالی که تیم مرسدس و ردبول از شدت تعجب دهانشان باز مانده بود، از خط پایان بگذرد.

فریاد شادی مکس فرستپن پس از عبور از خط پایان، به معنی نخستین قهرمانی او در فرمول یک بود و البته از دست رفتن رکورد هشت قهرمانی برای لوئیس همیلتون. در پایان مسابقه مکس فرستپن که همچنان از کسب قهرمانی در ثانیه‌های پایانی و به دلیل خوش‌شانسی در انتخاب استراتژی استفاده از تایر نرم، شوک زده بود بالاخره به حرف آمد و این قهرمانی را مدیون تلاش تیم ردبول دانست.

لوئیس همیلتون نیز آرام و جنتلمنانه قهرمانی مکس را به او تبریک گفت در حالی که توتو ولف مدیر تیم مرسدس از شدت ناراحتی و عصبانیت، مات و مبهوت صحنه‌های دور آخر را مرور می‌کرد.

به این ترتیب فصل ۲۰۲۱ فرمول یک با دو مسابقه بسیار عجیب و خارق‌العاده در پایان راه و قهرمانی مکس فرستپن از ردبول تمام شد. مرسدس نیز در جدول تیمی به مقام اول رسید تا مرهمی بر زخم امشبش باشد. 

فرستپن، جدیدترین قهرمان فرمول یک!

برچسب ها: فرمول یک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی