تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جن ساکی: از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران الگو نمی‌گیریم

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد

کد خبر: ۱۱۶۰۸۷
۰۹:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

جن ساکی درباره مذاکرات وین

دیدارنیوز - «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

وی در کنفرانسی خبری، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا سخنان اخیر وی در خصوص احتمال استفاده دولت بایدن از گزینه تحریم، به عنوان راهکاری برای متقاعد کردن ایران به جدیت در مذاکرات به نوعی ادامه سیاست اعمال فشار حداکثری دولت سابق آمریکا است، گفت که ما هرگز از رویکرد دولت سابق به عنوان الگو استفاده نخواهیم کرد.

ساکی افزود که دولت سابق آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و این امر منجر به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدون هیچ‌گونه نظارتی شد؛ اقدامی که می‌تواند باعث کاهش امنیت بین‌المللی شود.

وی همچنین در پاسخ به این‌که در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا چه اهرمی برای قانع کردن چین به منظور عدم تجارت نفتی با ایران خواهد داشت، گفت: «چین یکی از اعضای تأثیرگذار گروه ۱+۵ است. محدودیت‌ها و الزاماتی وجود دارد که همه باید در راستای تحقق توافق، آن را رعایت کنند. همه این‌ها بخشی از مذاکرات است و نمی‌توان آن را اهرم فشار نامید».

منبع: ایلنا
برچسب ها: جن ساکی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی