تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دستور تخریب برای هتل لیونل مسی

یک هفته بعد از آن که لیونل مسی نابغه آرژانتینی هفتمین توپ طلای خود را دشت کرد، یک خبر ناگوار برای او از راه رسیده است. او مجبور است هتل 77 تختخوابی خود در سیتخس را به دلیل عدم رعایت الزامات شهری تخریب کند.

کد خبر: ۱۱۵۸۷۷
۱۳:۳۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

هتل مسی تخریب

دیدارنیوز: یک هفته پس از دریافت توپ طلای هفتم، گزارشی عجیب لیونل مسی را به شوک فرو برده است.

به گزارش سان، دقیقا یک هفته قبل بود که لیونل مسی در مراسم فرانس فوتبال توپ طلای ۲۰۲۱ را دریافت کرد تا با کسب جایزه هفتم، نام خود را بیش از قبل جاودانه کند. با این حال انتشار خبری در مورد هتل ۴ ستاره مسی در سیتخس، او را به شدت غافلگیر کرده است. در حقیقت، خبر آمده که او مجبور است هتل ۷۷ اتاق خوابی خود را به علت عدم رعایت الزامات شهری تخریب کند!

مسی که با گروه هتل‌داری (Majestic) هتل‌هایی را در ایبیزا و مایورکا نیز در اختیار دارد، در سال ۲۰۱۷ برای خرید هتل ۴ ستاره (MiM) سیتخس (۳۵ کیلومتری جنوب غربی بارسلونا) ۳۰ میلیون یورو پرداخت کرد. این هتل فقط در حدود ۳۰ متر با ساحل فاصله داشته و در نزدیکی یکی از املاک مسی در همان منطقه در روز‌های حضور در بارسلوناست؛ ملکی که مسی روز‌های زیادی از اوقات فراغت خود را در آن می‌گذراند.

حالا و به نقل از ال‌کانفیدنشال، دادگاه حکم اولیه تخریب این بنا را صادر کرده و حتی برای خواستن توضیح، با مسی و نزدیکانش ارتباط هم برقرار کرده، اما جوابی نگرفته است. نکته جالب در این باره آن است که بنابر گزارش‌های منتشر شده، حکم تخریب این هتل به تازگی صادر نشده و شورای شهر سیتخس، حتی قبل از خریداری شدن هتل توسط مسی، به دلیل مغایرت‌های برخی مشخصات سازه با معماری شهری دستور به تخریب داده بود!

یکی از مهم‌ترین مشکلات این بنا، بزرگ بودن بیش از حد بالکن‌های آن است. باکن‌هایی که سراسر سازه به آن‌ها تکیه کرده و ایجاد هرگونه تغییر در طراحی یا ابعاد آن‌ها می‌تواند به فروریزش کل ساختمان بینجامد. نقشه اطفای حریق ساختمان نیز در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه نتوانسته تاییدیه نهاد‌های مربوطه را دریافت کند.

این هتل ۷۷ اتاق، ۵ سوئیت کوچک و یک سوئیت مجلل داشته و هزینه هر شب اقامت در اتاق‌های استاندارد آن در فصل‌های توریستی ۱۰۵ پوند است. البته شهرت این هتل، به خاطر پشت بام آن بوده که یک استخر دارد و نمایی پانوراما از شهر و دریای مدیترانه در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. امکانات آب درمانی این هتل نیز، جنبه‌ای درمانی نیز به آن بخشیده و عاملی برای افزایش مشتریان آن بوده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این هتل، که احتمالا توجه مسی را نیز به خود جلب کرده است، ساخت (MiM) سیتخس با پارامتر‌هایی در راستای حفاظت از محیط زیست بوده، برای مثال ۸۰ درصد از مواد به کار رفته در ساخت این بنا بازیافت شده یا موادی قابل بازیافت هستند. همچنین این هتل با دراختیار داشتن تانک‌هایی، آب مصرف شده در حمام را جمع‌آوری و فیلتر کرده و آن را در سرویس‌های بهداشتی یا آبیاری گیاهان به کار می‌گیرد.

برچسب ها: مسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی