تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

میانمار؛ حکم زندان آنگ سان سوچی به ۲ سال کاهش یافت

در حالی که دادگاه نظامی میانمار روز دوشنبه ۶ دسامبر آنگ سان سو چی، برندۀ جایزه صلح نوبل و رهبر اتحادیه ملی برای دموکراسی را به ۴ سال زندان محکوم کرده بود، با تصمیم فرمانده ارتش این کشور ۲ سال از محکومیت او کاسته شد.

کد خبر: ۱۱۵۸۲۷
۰۸:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

حکم تبرئه سوچی

دیدارنیوز - به نقل از یورونیوز، زاو مین تون، سخنگوی دولت نظامی میانمار با اعلام این خبر تاکید کرده بود که اتهامات سوچی «تحریک ناآرامی‌های عمومی و نقض قوانین بهداشتی مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹» بوده است.

او پیش از اینکه حکم سوچی کاهش یابد به خبرگزاری فرانسه گفته بود که او «بر اساس بند بی ماده ۵۰۵ قانون مجازات به دو سال زندان و بر اساس قانون بلایای طبیعی به دو سال دیگر» محکوم شده است.

او افزود که وین میینت، رئیس جمهور پیشین میانمار نیز محکومیت مشابهی را دریافت کرده است.

دولت غیرنظامی میانمار و پارلمان این کشور، در اول فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی با کودتای نظامیان سرنگون شدند و کودتاگران از آن زمان آنگ سان سو چی را به اتهامات گسترده‌ای از جمله نقض قانون اسرار رسمی، فساد و تقلب در انتخابات پاییز سال گذشته متهم کرده‌اند که در صورت مجرم شناخته شدن او در تمام موارد، سوچی با ده‌ها سال زندان روبرو خواهد شد.

سوچی که اکنون ۷۶ سال سن دارد، پیش از این طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی نیز برای مدتی طولانی در حبس خانگی بود.

او در آغازین ساعات ماه فوریه سال پس از آنکه ژنرال‌ها حکومتش را سرنگون کردند، بار دیگر بازداشت شد و با سرنگونی دولتش، عمر کوتاه حکومت دموکرات این کشور نیز پایان یافت.

محاکمه او در حالی برگزار شد که روزنامه‌نگاران از حضور در دادگاه‌های ویژه دولت نظامی میانمار منع شده‌اند و وکلای سوچی نیز اجازه صحبت با رسانه‌ها را ندارند.

بنا بر اعلام یک سازمان غیردولتی محلی فعال در زمینه حقوق بشر، از زمان وقوع کودتا تا کنون بیش از ۱۳۰۰ نفر در پی سرکوب مخالفان کشته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: آنگ سان سوچی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی