تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پوتین به هند سفر می‌کند

رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) و در دومین سفر فرامرزی خود از زمان شیوع پاندمی، وارد هند می‌شود و به دنبال تقویت روابط نظامی و انرژی با این متحد دیرینه خود است.

کد خبر: ۱۱۵۷۶۸
۱۰:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

سفر پوتین به هند

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به هند در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن با هدف مقابله با اقدامات چین گفتگوی چهارجانبه امنیتی با هند، ژاپن و استرالیا را انجام داده و این مساله باعث نگرانی پکن و مسکو شده است.

هند در دوران جنگ سرد به شوروی نزدیک بود؛ رابطه‌ای که به آن اهمیت زیادی می‌داد و دهلی‌نو آن را "مشارکت استراتژیک ویژه و ممتاز" می‌نامد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نشست مجازی سپتامبر ۲۰۲۱ با پوتین گفته بود: دوستی بین روسیه و هند امتحان خود را پس داده است. شما همیشه یک دوست ارزشمند برای ما هستید.

این دومین سفر فرامرزی رئیس جمهوری روسیه از زمان پاندمی کروناست؛ وی پس از نشست ژوئن با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در نشست‌های گروه ۲۰ و اجلاس آب و هوایی سال جاری میلادی شرکت نکرد.

"ناندان اونیکریشمان" از اندیشکده بنیاد تحقیق ناظر در دهلی‌نو گفت: این سفر نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها نمی‌خواهند روابط متوقف شود یا به دلیل نیاز از طرف روسیه کاهش یابد.

اما پوتین باید با پتانسیل‌های پیچیده منطقه‌ای و با تنش‌ها بین هند و چین، پس از درگیری‌های مرگبار در منطقه مورد مناقشه در هیمالیا، مقابله کند.

کرملین گفته بود که گفتگو‌های امروز میان پوتین و مودی در حوزه‌های دفاعی و انرژی است و "ایگور سچین"، مدیر کمپانی بزرگ نفتی روسنفت نیز به هند می‌رود تا درباره یکسری توافق‌های حوزه انرژی گفتگو کند.

هند همچنین به دنبال افزایش تولیدات داخلی است و یک تلاش مشترک را با روسیه برای تولید تفنگ‌های AK-۲۰۳ آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه هند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف قرار است به بررسی روابط دو جانبه بپردازند و راه‌های تقویت بیشتر همکاری‌های استراتژیک را مورد بررسی قرار دهند. وزرای خارجی و دفاعی هند و روسیه همچنین امروز گفتگو‌هایی خواهند داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی