تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بلینکن: ظرف یک یا دو روز می‌فهمیم که ایران در مذاکرات جدی است یا نه

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با ابراز بدبینی نسبت به اقدامات و بیانیه‌های اخیر ایران تصریح کرد که این کشور به سرعت و ظرف یکی دو روز می‌تواند بفهمند که آیا ایران در مذاکرات جدی است یا خیر.

کد خبر: ۱۱۵۶۰۱
۱۱:۲۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

بلینکن مذاکرات وین

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۲ دسامبر (۱۱ آذر) اعلام کرد که واشنگتن به رغم از سرگیری مذاکرات در وین، نسبت به تمایل ایران برای بازگشت به برجام چندان خوشبین نیست.

وی تصریح کرد: «باید به شما بگویم، اقدامات اخیر، بیانیه‌های اخیر به‌گونه‌ای نیست که ما را خوش‌بین کند.»

وی افزود: «اما حتی اگر زمان در حال سپری شدن باشد، هنوز برای ایران دیر نیست که نگرش و گفت‌وگوی خود را به شیوه‌ای معنا دار تغییر دهد تا توافق سال ۲۰۱۵ حفظ شود.»

وی این سخنان را در یک نشست خبری در حاشیه اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم بیان کرد و در دیداری که با سرگئی لاوروف، همتای روس خود داشت بر مسدود کردن مسیر‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید داشت.

با این حال در نشست خبری امروز، بلینکن در پاسخ به سوالی درباره این درخواست به‌طور مستقیم صحبت نکرد و تنها گفت: «ما خیلی سریع، ظرف یک یا دو روز متوجه خواهیم شد که آیا ایران جدی است یا خیر.»

وی افزود: «در آینده نزدیک ما قادر خواهیم بود قضاوت کنیم که آیا ایران در مذاکرات حسن نیت دارد یا خیر.»

توافق هسته با ایران در سال ۲۰۱۵ بین جمهوری اسلامی و قدرت‌های بزرگ منعقد شد، اما پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال ۲۰۱۸ و اعمال مجدد تحریم‌ها، تهران نیز بسیاری از تعهدات خود را رها کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اگر ایران به برجام برگردد، آمریکا نیز آماده بازگشت به این توافق است.

این سخنان در حالی مطرح شد که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی امروز خود با آنتونی بلینکن خواستار «پایان فوری» مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی