تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تهیه و انتشار مقاله علمی و كاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی

یکی از کارشناسان ارشد اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران lبا همکاری یکی از اساتید دانشگاه موفق به تهیه و انتشار مقاله علمی و کاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی شد.

کد خبر: ۱۱۵۵۹۶
۲۳:۰۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

تهیه و انتشار مقاله علمی و كاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی

دیدارنیوز خوزستان:یکی از کارشناسان ارشد  مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران موفق شد
 

تهیه و انتشار  مقاله علمی و کاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی 

یکی از کارشناسان ارشد اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران  lبا همکاری یکی از اساتید دانشگاه موفق به تهیه و انتشار مقاله علمی و کاربردی در صنعت نفت و حفاری در سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حسن باقری در این باره گفت: این مقاله تحت عنوان " تخمین تراوایی شکستگی ها با استفاده از نمودارهای متداول چاه و شاخص زون جریانی" آذرماه امسال در سایت و مرجع معتبر مقالات الزویر (Elsevier) و ژورنال تخصصی نفت (Petroleum Research) منتشر گردید.

این کارشناس ارشد پتروفیزیک که دارای بیش از 20 عنوان مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی و کنفرانس های ملی و بین المللی است و نویسنده کتاب "ارزیابی پتروفیزیکی مخازن هیدروکربوری" نیز می باشد، با بیان اینکه این مقاله پیرامون مباحث کاربردی در مطالعات مخزن و حفاری چاه های نفت و گاز است، افزود: در مقاله حاضر  به بررسی یکی از چالش های مهم در مطالعات مخازن پرداخته شده  و با نگاه به ارتباط دانشگاه و صنعت با همکاری یکی از اساتید دانشگاه صنعتی سهند تبریز به رشته تحریر درآمده است.

وی در این رابطه به همکاری موثر دکتر رضا فلاحت عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند و از اساتید ارزشمند در حوزه ژئوفیزیک مخزن اشاره داشت.

باقری با بیان اینکه کارگروه های پژوهشی اداره نمودارگیری (Well Logging) با حمایت مدیریت خدمات ویژه سعی در مطالعه و پژوهش در زمینه های مختلف مطالعات مخزن (پتروفیزیک، ژئوفیزیک، ژئومکانیک و ...) و برطرف کردن موانع و چالش های موجود در صنعت را دارند، اظهار کرد: در این مقاله، به یکی از چالشی ترین و مهمترین پارامترهای مخازن هیدروکربوری بویژه مخازن کربناته پرداخته شده است.

وی که بیش از 8 سال سابقه کار در زمینه مطالعات مرتبط با پتروفیزیک در دو مدیریت خدمات ویژه و پروژه های حفاری را دارد توضیح داد: تراوایی شکستگی های مخزن از جمله پارامترهای حیاتی مخزن است که به طور مستقیم با میزان تولید از مخزن ارتباط دارد و محاسبه این پارامتر تنها با استفاده از آنالیزهای آزمایشگاهی مغزه های حفاری و یا استفاده از نمودارهای پیشرفته حفاری (نمودارهای تصویرگر) را دارد که بسیار هزینه بر است، درنتیجه با ارائه یک الگوریتم ریاضی و استفاده از نمودارهای متداول چاه با هزینه بسیار کمتر این پارامتر مهم مخزن در توالی چاه قابل محاسبه است


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی