تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بدترین اتفاق ممکن از نگاه بایدن: انفجار فرودگاه کابل

نیویورک‌تایمز براساس روایت شاهدان عینی نوشت، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به خبر وقوع بمبگذاری انتحاری ۲۶ اوت در فرودگاه کابل، گفت: بدترین اتفاق ممکن رخ داد.

کد خبر: ۱۱۵۵۰۷
۱۲:۵۵ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

انفجار فرودگاه کابل

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از شنیدن خبر بمبگذاری انتحاری داعش خراسان در نزدیکی فرودگاه کابل، در نشست «اتاق وضعیت» کاخ سفید، چهره در هم کشیده و گفت: بدترین چیزی که ممکن بود اتفاق بیافتد، اتفاق افتاده است.

در این بمبگذاری انتحاری که در بحبوحه خروج پر هرج‌ومرج آمریکا از افغانستان اتفاق افتاد و «شاخه خراسان گروه تروریستی داعش» مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۱۳ آمریکایی و ۱۷۰ افغان جان خود را از دست دادند. این «مرگبارترین روز ارتش آمریکا» در ۱۰ سال گذشته بود.

این رخداد مرگبار، انتقادات علیه عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان را، که پنج روز پس از این فاجعه به پایان رسید، تشدید کرد.

در نتیجه، آمریکا در روز‌های پس از انفجار سعی کرد با حملات پهپادی، اقدامی متقابل انجام دهد؛ اما واشنگتن در اقدامات "تلافی‌جویانه" خود، اشباهاً یک امدادگر را هدف قرار داده و منجر به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی، از جمله ۷ کودک شد. دولت بایدن به ناچار به این اشتباه اقرار و عذرخواهی کرد؛ اقدامی که به دنبال اجرای چنین حملاتی، حتی زمانی که پای تلفات غیرنظامی در میان باشد، اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌رفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی