تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

بدترین اتفاق ممکن از نگاه بایدن: انفجار فرودگاه کابل

نیویورک‌تایمز براساس روایت شاهدان عینی نوشت، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به خبر وقوع بمبگذاری انتحاری ۲۶ اوت در فرودگاه کابل، گفت: بدترین اتفاق ممکن رخ داد.

کد خبر: ۱۱۵۵۰۷
۱۲:۵۵ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

انفجار فرودگاه کابل

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از شنیدن خبر بمبگذاری انتحاری داعش خراسان در نزدیکی فرودگاه کابل، در نشست «اتاق وضعیت» کاخ سفید، چهره در هم کشیده و گفت: بدترین چیزی که ممکن بود اتفاق بیافتد، اتفاق افتاده است.

در این بمبگذاری انتحاری که در بحبوحه خروج پر هرج‌ومرج آمریکا از افغانستان اتفاق افتاد و «شاخه خراسان گروه تروریستی داعش» مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۱۳ آمریکایی و ۱۷۰ افغان جان خود را از دست دادند. این «مرگبارترین روز ارتش آمریکا» در ۱۰ سال گذشته بود.

این رخداد مرگبار، انتقادات علیه عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان را، که پنج روز پس از این فاجعه به پایان رسید، تشدید کرد.

در نتیجه، آمریکا در روز‌های پس از انفجار سعی کرد با حملات پهپادی، اقدامی متقابل انجام دهد؛ اما واشنگتن در اقدامات "تلافی‌جویانه" خود، اشباهاً یک امدادگر را هدف قرار داده و منجر به کشته شدن ۱۰ غیر نظامی، از جمله ۷ کودک شد. دولت بایدن به ناچار به این اشتباه اقرار و عذرخواهی کرد؛ اقدامی که به دنبال اجرای چنین حملاتی، حتی زمانی که پای تلفات غیرنظامی در میان باشد، اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌رفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی