تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قالیباف: منابع بلوکه‌شده اشتغال تا پایان آذر به استان‌ها واگذار شود

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تا پایان آذرماه فرصت دارند منابع مالی بلوکه شده اشتغال و تولید را به استان‌ها واگذار کنند.

کد خبر: ۱۱۵۴۱۶
۱۳:۰۴ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

قالیباف در مجلس

دیدارنیوز - «محمدباقرقالیباف» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جمع بندی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: شعار امسال درباره تولید، اشتغال و مانع زدایی و محرومیت زدایی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد تبصره ۱۸ در سال ۹۸ و ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد بوده است، گفت: البته اختلافات این تبصره در بودجه ۱۴۰۰ حل و فصل شد و منابع را به سمت کارآفرینی و اشتغال با اولویت استان‌های محروم هدایت کردیم.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط مجلس پایدار شد، گفت: همچنین اعتبارات سال‌های قبل را اعلام کردیم تا در این تبصره لحاظ شود و نزد بانک‌ها باقی بماند تا این تبصره به صورت پیوسته در مسسر تولید حرکت کند.

قالیباف تاکید کرد: برای این موضوع بروکراسی راکاهش داده و مانع زدایی و شفاف سازی کردیم. اما دوستان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند که مجلس در این باره به جای اینکه این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، مصوبه را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار داده است.

وی ادامه داد: اتفاقا مجلس حواسش بوده که با عنایت این کار انجام شده است. سایر دستگاه‌های اجرایی هم درگیر این کار هستند که باید انجام دهند. البته شورا‌های استان‌ها که باید بر اساس محرومیت زدایی و اشتغال و تولید کار خود را انجام می‌دادند، متاسفانه در شورای عالی استان‌ها به این موضوع توجه نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هر ماه موضوع اشتغال و تولید را پیگیری می‌کند، گفت: بانک مرکزی باید بر بانک‌های عاملی که باید این پول را واگذار کنند، نظارت کند و نسبت به پایدار سازی آن اقدام کند.

قالیباف تاکید کرد: دوم اینکه تبادل موافقتنامه بین وزارت امور اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه خلاف قانون است و باید آن را لغو کنند. نکته بعدی این است که جز ۸ بند الف تبصره ۱۸ از بند ۲۸ تبصره ۱۴ تامین اعتبار شده که این بند ۱۰۳ درصد ورودی داشته یعنی درآمد‌ها تحقق یافته است. ولی امروز این پول بوکه شده و در جا‌های دیگر هزینه شده است و به اشتغال و تولید اختصاص ندادند.

وی تاکید کرد: تا پایان آذرماه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مکلف هستند این پول را به برنامه ریزی و اشتغال و تولید استان‌ها واگذار کنند.

قالیباف در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: شما نمایندگان صدای مردم هستید و ۶۲ نفر از شما عزیزان در ۳۱ استان نماینده ناظر هستید. اما چرا در شورای برنامه ریزی استان پیگیری نمی‌کنید که دستورالعمل را آماده کرده و از مرکز مطالبه کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون سه نماینده مجلس برای نظارت عضو شورای اقتصادی و دارایی هستند، افزود: از این دوستان خود هم سوال داریم که چرا در ۹ ماه گذشته، دولت این خطا را انجام داد؟ البته بیشتر خطا در دولت گذشته بوده است، زیرا دولت جدید حدود ۳ ماه است که کار خود را آغاز کرده است. ولی باید مشخص شود که چرا این موضوع پیگیری نشد.

وی با بیان اینکه یک ماه آینده نیز دوباره این جمع بندی در صحن پیگیری می‌شود، افزود: دوستان ناظر و کمیسیون برنامه و بودجه که کار نظارت و عملکرد را کنترل می‌کنند و کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی این موضوع را پیگیری کنند تا از دولت مطالبه کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: مشکل اول و آخر مردم حتی از معیشت مهم تر، بیکاری است و باید مجلس کاری کند که موضوع اشتغال و بیکاری مردم رفع شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی