تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

خبر مهم وزیر نیرو برای حل ضربتی آب ۴ استان

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: طرح ضربتی کوتاه مدت برای حل مشکلات آب ۴ استان به تصویب رسید.

کد خبر: ۱۱۵۳۹۲
۱۱:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

خبر مهم وزیر نیرو برای حل ضربتی آب ۴ استان

 

دیدارنیوز: علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه تشریح دستاورد‌ها و نتایج سومین جلسه بررسی مسائل آب چهار استان به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاه به اینکه امروزه موضوع آب بعنوان مهمترین اولویت دولت قلمداد می‌شود، افزود: این جلسه در رابطه با مسئله آب چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان بوده که از حوضه زاینده رود متاثر می‌شوند با حضور دستگاه‌ها و استانداران این استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: پیشنهادات مطرح شده جلسه قبل به تصویب رسید که براساس آن طرح کوتاه مدت و ضربتی تصویب شده تا دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، جهادکشاورزی، ​صمت، ​کشور و تعاون و همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پشتیبانی کامل از اجرای این طرح‌های ضربتی را انجام دهند.

محرابیان افزود: در جلسات آینده شاهد تصویب طرح‌های میان مدت و بلندمدت در این استان‌ها خواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: طرح‌های ضربتی طرح‌هایی است که با سرعت شروع می‌شود و بخش قابل توجهی از نگرانی مردم را برطرف می‌کند؛ این طرح‌ها کوتاه مدت هستند و مشکلات فعلی را حل می‌کنند، اما برای تامین آب کافی و اصلاح وضعیت موجود باید شاهد اجرای طرح‌های میان مدت و بلندمدت باشیم که آن‌ها نیز در یک برنامه مدون و کامل انجام می‌شود.

محرابیان افزود: با رویکردی که دولت دارد ما شاهد فعال شدن طرح‌های آبی کشور خواهیم بود و به مرور اطلاعات این طرح‌ها برای مردم بازگو خواهد شد.

وی از رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی خواست طرح‌های آبی را برای مردم تشریح کند و فعال شدن آن‌ها را به اطلاع مردم برساند.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز می‌توانیم از روش‌هایی برای تامین آب صنایع استفاده کنیم که روش‌های مطمئن‌تر و پایدارتری هستند و از نظر اقتصادی هم برای صنایع کشور به صرفه است و استفاده از آب‌های غیرمتعارف در دنیا یک روش مرسوم برای تامین آب موردنیاز است مانند پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب و استفاده از آب دریا.

وی گفت: در حوزه اصفهان در سال‌های گذشته برای استفاده از پساب در بخش صنایع اقداماتی انجام شده، اما کافی نیست.

محرابیان افزود: یکی از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم این است که صنایع آب بری که در مناطق کویری کشور قرار دارد با استفاده از پساب و آب دریا، آب موردنیاز آن‌ها را تامین کنیم تا از آب موردنیاز کشاورزی و شرب استفاده نشود.

وزیر نیرو تاکید کرد: صنایع می‌توانند توسعه یابند و ما مخالف توسعه صنایع نیستیم بلکه مخالف این هستیم که امروز آبی که مردم ما برای شرب و کشاورزی نیاز دارند جایگزینی ندارد بنابراین صنایع را باید به گونه‌ای گسترش دهیم که مردم با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

محرابیان افزود: راه دیگر برای تامین آب موردنیاز صنایع، بازچرخانی آب است که با این شیوه هم مردم به کسب و کار خود ادامه دهند و هم در تامین آب شرب دچار تنگنا نشوند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب موردنیاز صنایع در ۴ استان یاد شده برنامه میان مدت و بلند مدت در دستور کار است گفت: صنایع استان‌هایی که در این محدوده قرار دارند مکلفند طی دو تا سه سال آب موردنیاز خود را از طریق آب‌های غیرمتعارف تامین کنند که وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به صنایع کمک خواهند کرد تا سهم آب کشاورزی، شرب و محیط زیست بیشتر شود.

وزیر نیرو افزود: اگر در توسعه به آموزش توجه نکنیم برای مردم و برنامه‌ریزان کشور گرفتاری بوجود می‌آید.

وی گفت: توسعه‌های اقتصادی و اجتماعی در گذشته تابع برنامه‌های آمایش نبوده، اما در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۱ آمایش بعنوان یک موضوع محوری باید توجه شود و نه تنها صنعت بلکه توسعه سکونتگاه‌ها و صنایع هم باید تابع آمایش باشد.

محرابیان افزود: مخالفتی با توسعه صنعت نداریم، چون توسعه صنعت موجب اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و استقلال کشور می‌شود، اما الزامات در این زمینه باید رعایت شود.

وی گفت: بسیاری از صنایع می‌توانند در کنار آب‌های دریا توسعه یابند مانند مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم که در صنایع جنوب کشور توسعه یافته‌اند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی