تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

توافق محرمانه میان اسرائیل و قطر برای عادی‌سازی روابط

یک رسانه عبری زبان مدعی شد که اسرائیل و قطر با امضای یک توافق محرمانه، به عادی سازی روابط نزدیک‌تر شده‌اند.

کد خبر: ۱۱۵۱۳۷
۱۰:۰۷ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

توافق محرمانه میان اسرائیل و قطر برای عادی‌سازی روابط

دیدارنیوز - روزنامه عبری زبان "گلوبز" اعلام کرد که اسرائیل و قطر توافق محرمانه‌ای را امضا کرده‌اند که آن‌ها را به برقراری رسمی روابط نزدیک‌تر می‌کند.

این روزنامه نوشت که این توافق مربوط به تجارت الماس است.

طبق این گزارش، قطر درصدد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری است که بر تجارت الماس، جواهرات و طلا متمرکز شود و سپس بورس الماس مشابه «بورس الماس دوبی» ایجاد کند. این در حالی است که دوحه برای ورود به فهرست کشور‌های مجاز به تجارت الماس نیاز به تایید اعضای کمیته «روند کیمبرلی» از جمله اسرائیل دارد.

گلوبز در ادامه نوشت که قطر با هدف جلوگیری از مخالفت احتمالی اسرائیل، قراردادی محرمانه با این رژیم منعقد کرده که به موجب آن به بازرگانان اسرائیلی اجازه ورود به خاک این کشور و بازگشایی دفاتر شرکت‌های خود در منطقه آزاد تجاری آینده را می‌دهد.

اگرچه توافق مذکور مربوط به یک موضوع فنی محدود است، اما این روزنامه اعلام کرد که توافق مذکور بیانگر وجود تماس مستقیم میان دو طرف است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه از تماس‌های دوحه و تل‌آویو در این پرونده نوشت که در آینده هیچ مشکلی از سوی قطر برای انعقاد قرارداد‌های اقتصادی یا تجاری جدید با اسرائیل وجود نخواهد داشت، مگر اینکه این موضوع با منافع دوحه در تضاد باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی