تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیر کل بهزیستی استان خوزستان:

امسال در طرح تنبلی چشم 75 هزار و588 کودک معاینه شدند

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به معاینه ۷۵هزار و۵۸۸ کودک در طرح تنبلی چشم، گفت: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی برای سنجش کودکان 3 تا 6 ساله از 15 از اردیبشهت ماه شروع شده و تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ در کلیه پایگاه های دائمی و غیردائمی بهزیستی اجرا می شود.

کد خبر: ۱۱۴۹۶۶
۲۳:۲۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

امسال در طرح تنبلی چشم  75 هزار و588 کودک معاینه شدند

دیدارنیوز خوزستان:غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه این برنامه فرصتی طلایی برای تضمین سلامت بینایی کودکان و راهی موثر برای جلوگیری از بروز معلولیت و کاهش بینایی است افزود: انجام این تست در کودکان از پیشرفت سایر بیماری های چشمی، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد:  در این طرح  ، از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 75 هزار و588 کودک  خوزستانی معاینه و در سامانه آمبلیوپی ثبت شده اند. 

صدیق راد با اشاره به اجرای این برنامه در سه سطح مربی، اپتومتریست و چشم پزشک عنوان کرد: تعداد 530 مربی، 41 اپتومتریست و 15 چشم پزشک در 30 پایگاه دائمی و 290 پایگاه غیردائمی و 186 مرکز مثبت زندگی در روند اجرای طرح با بهزیستی خوزستان همکاری می کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان  اینکه غربالگری تنبلی چشم در سه سطح انجام می شود گفت: سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر انجام می شود و در صورت شناسایی مشکل، کودک به اپتومتریست ارجاع شده و چنانچه کودکی نیاز به معاینه و درمان تخصصی تری داشته باشد به چشم پزشک معرفی می شود.

وی افزود: 1570 کودک تاکنون به سطح 2 و 3 ارجاع داده شده اند.

صدیق راد همچنین با اشاره به اینکه سنجش به دو صورت با دستگاه و یا چارت لامپی انجام می شود عنوان کرد: 113 پایگاه مجهز به چارت لامپی هستند و 12 دستگاه نیز در این زمینه فعال هستند.

صدیق راد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی مراجعه کودکان شهری به نسبت روستایی کمتر بوده است گفت:  والدین می توانند با مراجعه به پایگاه های مذکور با در دست داشتن شناسنامه فرزندانشان، تا پایان اسفند ماه برای انجام تست آمبلیوپی مراجعه کنند. 

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه کودکان بی بضاعتی که با مشکلات بینایی مواجه شوند مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت تصریح کرد: امیدواریم که امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد پوشش صد در صدی طرح و جلوگیری از مشکلات بینایی در فرزندان عزیزمان باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی