تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

وزیر خارجه بحرین: آینده روابط با لبنان به تغییر رفتار حزب‌الله بستگی دارد

وزیر خارجه بحرین تأکید کرد که آینده روابط میان لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به تغییر رفتار حزب الله بستگی دارد.

کد خبر: ۱۱۴۶۸۷
۱۴:۴۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

وزیر خارجه بحرین: آینده روابط با لبنان به تغییر رفتار حزب‌الله بستگی دارد

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در اجلاس امنیتی منامه درباره سیاست‌های کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در قبال لبنان گفت:" مشکل در داخل لبنان است و باید در لبنان حل شود. ما می‌توانیم برای حل این بحران در آینده کمک کنیم، اما زمانی که لبنانی‌ها تمایلشان را به تغییر رفتار حزب‌الله و تغییر رفتار در لبنان و کشور‌های همجوار و روابط لبنان با کشور‌های دوست نشان دهند. "

الزیانی گفت: "این مسئله چالش بزرگی برای لبنانی‌هاست تا در سیاست‌هایشان درباره حزب الله بازنگری کرده و راه‌هایی را برای اجرای عملی تصمیمات در پیش بگیرند. ما دیدیم که حزب الله عربستانی‌ها را تهدید می‌کند. "

وی تأکید کرد: "کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) از همان روز اول برای کمک به مردم یمن و ایجاد راهکار‌هایی برای ممانعت از جنگ داخلی تلاش کردند. ما به مرحله‌ای رسیدیم که در مسیر تحقق ثبات بودیم، اما این روند از سوی حوثی‌ها ناکام ماند. "

الزیانی مدعی شد:" تنش میان کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) و ایران اتفاق افتاد هرچند که عربستان خواهان آتش بس و تحکیم روند سیاسی بود و از حوثی‌ها برای مذاکره دعوت کرد. ما برای ایجاد راهکار‌های مسالمت‌آمیز تلاش می‌کنیم تا یمن تهدیدی برای همسایگانش نباشد. غیرقابل قبول است که همسایه‌ای باشد که امنیت و تمامیت ارضی عربستان را تهدید کند. بیش از ۷۰۰ موشک به عربستان شلیک شده و این قابل قبول نیست. تعهد برای احیای روند سیاسی همچنان پابرجاست. "

وی گفت: دیپلماسی ابزار دارای اهمیت حیاتی برای بازدارندگی فعال است. دیپلماسی ویژه که هماهنگی میان کشور‌های همفکر را تضمین می‌کند باید تقویت شود. باید از قدرت نرم و قدرت سخت برای تأثیر گذاشتن بر رفتار دشمنان استفاده کرد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: بحرین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی