تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

وزیر خارجه بحرین: آینده روابط با لبنان به تغییر رفتار حزب‌الله بستگی دارد

وزیر خارجه بحرین تأکید کرد که آینده روابط میان لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به تغییر رفتار حزب الله بستگی دارد.

کد خبر: ۱۱۴۶۸۷
۱۴:۴۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

وزیر خارجه بحرین: آینده روابط با لبنان به تغییر رفتار حزب‌الله بستگی دارد

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در اجلاس امنیتی منامه درباره سیاست‌های کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در قبال لبنان گفت:" مشکل در داخل لبنان است و باید در لبنان حل شود. ما می‌توانیم برای حل این بحران در آینده کمک کنیم، اما زمانی که لبنانی‌ها تمایلشان را به تغییر رفتار حزب‌الله و تغییر رفتار در لبنان و کشور‌های همجوار و روابط لبنان با کشور‌های دوست نشان دهند. "

الزیانی گفت: "این مسئله چالش بزرگی برای لبنانی‌هاست تا در سیاست‌هایشان درباره حزب الله بازنگری کرده و راه‌هایی را برای اجرای عملی تصمیمات در پیش بگیرند. ما دیدیم که حزب الله عربستانی‌ها را تهدید می‌کند. "

وی تأکید کرد: "کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) از همان روز اول برای کمک به مردم یمن و ایجاد راهکار‌هایی برای ممانعت از جنگ داخلی تلاش کردند. ما به مرحله‌ای رسیدیم که در مسیر تحقق ثبات بودیم، اما این روند از سوی حوثی‌ها ناکام ماند. "

الزیانی مدعی شد:" تنش میان کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) و ایران اتفاق افتاد هرچند که عربستان خواهان آتش بس و تحکیم روند سیاسی بود و از حوثی‌ها برای مذاکره دعوت کرد. ما برای ایجاد راهکار‌های مسالمت‌آمیز تلاش می‌کنیم تا یمن تهدیدی برای همسایگانش نباشد. غیرقابل قبول است که همسایه‌ای باشد که امنیت و تمامیت ارضی عربستان را تهدید کند. بیش از ۷۰۰ موشک به عربستان شلیک شده و این قابل قبول نیست. تعهد برای احیای روند سیاسی همچنان پابرجاست. "

وی گفت: دیپلماسی ابزار دارای اهمیت حیاتی برای بازدارندگی فعال است. دیپلماسی ویژه که هماهنگی میان کشور‌های همفکر را تضمین می‌کند باید تقویت شود. باید از قدرت نرم و قدرت سخت برای تأثیر گذاشتن بر رفتار دشمنان استفاده کرد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: بحرین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی