تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

گواردیولا: اوایل مربی‌گری‌ام با هر باختی نمی‌توانستم شرایط را تحمل کنم اما الان آرام هستم

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی اعلام کرد شاید همین مسیری که رفتم را باز هم می‌رفتیم. من حالا مربی بهتری نسبت به آن زمان هستم اوایل پس از هر برد در آسمان بودم. اما وقتی می‌باختیم با خودم فکر می‌کردم که قادر به تحمل این شرایط نیستم. حالا کمی آرام‌تر هستم.

کد خبر: ۱۱۴۶۶۶
۱۲:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

گواردیولا: اوایل مربی‌گری‌ام با هر باختی نمی‌توانستم شرایط را تحمل کنم اما الان آرام هستم

دیدارنیوز - گواردیولا در سال‌های اخیر همواره نامش را به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیای فوتبال مطرح کرده است.

این مربی اسپانیایی موفق شده موفقیت‌های بسیاری را با بارسلونا و بایرن مونیخ به دست بیاورد و سیتی را هم به یکی از قدرت‌های بلامنازع لیگ برتر انگلیس تبدیل کرده است.

گواردیولا در گفتگوی اختصاصی با اسکای اسپورت در پاسخ به این سوال که اگر می‌توانست یک نصیحت به گواردیولای ۲۰۰۸ بکند، آن چه بود گفت: «شاید همین مسیری که رفتم را باز هم می‌رفتیم. من حالا مربی بهتری نسبت به آن زمان هستم. تجربه بیشتری دارم. بازی را بهتر می‌شناسم. حریفان را بهتر می‌شناسم. از شیوه‌های حمله و دفاع آگاه هستم. اما اگر بهتر نمی‌شدم خیلی بد بود. من در آن زمان ۳۷ سال داشتم و حالا ۵۰ ساله هستم. انسان یاد می‌گیرد.»

او درباره حس و حال پس از هر پیروزی و شکست گفت: «اوایل پس از هر برد در آسمان بودم. اما وقتی می‌باختیم با خودم فکر می‌کردم که قادر به تحمل این شرایط نیستم. حالا کمی آرام‌تر هستم. این حسی است که تجربه در اختیار شما می‌گذارد. من تمام تلاشم را به کار می‌گیرم و اگر همه چیز خوب پیش برود عالی است. اگر اینطور نشود، ما بار دیگر تلاش خواهیم کرد. پیروزی بستگی به موارد بسیاری دارد که شما نمی‌توانید کنترلی روی آن‌ها داشته باشید.»

گواردیولا همچنین درباره شرایط تیمش در فصل جاری لیگ برتر اظهار داشت: «در حال حاضر اگر در لیگ برتر بیشتر از حد عادی اشتباه کنید، خیلی دیر می‌شود. ما از این موضوع خبر داریم. رقابت بسیاری در لیگ جریان دارد. چلسی امتیازاتی را از دست خواهد داد لیورپول هم همینطور. تیم‌ها خیلی خوب هستند و روند رو به رشدی دارند. هر بازی بسیار فیزیکی و نیازمند عملکردی قابل قبول از سوی هر دو تیم است.»

او اضافه کرد: «همه چیز به تمرکز روی زمان حال بستگی دارد. حضور در زمان حال یکی از دلایل کلیدی است که چرا تیم‌ها به موفقیت می‌رسند. راجع به سایر موارد نمی‌توانم حرفی به شما بزنم. من دوست دارم بگویم ما در ۱۵ بازی متوالی برنده می‌شویم. نمی‌دانم. وقتی ما اولین بازی از ۲۱ پیروزی متوالی فصل گذشته را با برد پشت سر گذاشتیم، نمی‌توانستم چنین روندی را تصور کنم.»

این مربی اسپانیایی درباره صحبت‌هایی که در تمرینات با بازیکنانش انجام می‌دهد گفت: «من به آن‌ها می‌گویم اشتباه نکنند. آن‌ها منتظر همین هستند. اجازه ندهند که تیم از هم بپاشد، چون قوی هستند. در عین حال بدون این که کند یا تنبل باشند، صبوری کنند. حریفان منتظر هستند که ما را تنبیه کنند، اما ما باید بازی خودمان را انجام دهیم. ما باید سلطه‌جو باشیم. ما نمی‌توانیم کنترل بازی را از دست بدهیم. مهمترین نکته این است که پس از ۱۰ دقیقه فکر نکنیم که ۰-۳ بردیم. شاید بتوانیم پس از گلزنی در دقیقه ۷۵، ۰-۱ پیروز شویم. اگر روی بازی کنترل داشته باشیم، مشکلی نیست. عصبی نشویم و آرام بمانیم.»

منبع: ورزش 3
برچسب ها: پپ گواردیولا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی