تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

تحویل سلاح به دولت عراق توسط تیپ وابسته به گروه صدر

مقتدی صدر رهبر پیروز در انتخابات عراق در روزهای گذشته اعلام کرده بود که تمام گروه‌های نظامی عراق باید سلاح‌هایشان را تحویل دهند که حالا این کار از گروه نظامی زیر نظر جریان صدر شروع شد.

کد خبر: ۱۱۴۶۳۸
۰۹:۰۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

تحویل سلاح به دولت عراق توسط تیپ وابسته به گروه صدر

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق یک روز پس از آنکه خواستار انحلال گروه‌های مسلح "بی‌انضباط" در عراق شده بود در توییتی نوشت: دستور انحلال تیپ "الیوم الموعود" صادر و برای نشان دادن حسن نیت تمامی مقر‌های آن بسته شد.

وی افزود: اگر اعضای این تیپ پیشتر سلاح‌هایشان را به سرایا السلام، (شاخه نظامی جریان صدر) و تیپ‌های ۳۱۳، ۳۱۴ و ۳۱۵ در سامراء تحویل نداده بودند، به آن‌ها دستور می‌دادم که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و آن‌ها اطاعت می‌کردند؛ چراکه همچنان به ما و میهن خود وفادار هستند.

مقتدی صدر، اما در ادامه تاکید کرد: اعضای این تیپ اگر همچنان سلاحی در اختیار دارند ظرف ۴۸ ساعت آینده آن را تحویل دهند. این شاید آغاز انحلال گروه‌های مسلح و پیام امنیت و صلح برای ملت عراق باشد.

در همین حال، گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در اقدامی مشابه از انحلال گروه موسوم به "سرایا الدفاع الشعبی" وابسته به خود خبر داد.

ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار توییتی در این باره نوشت: فرماندهی گردان‌های حزب‌الله در راستای اقدام یکی از گروه‌های دوست درخصوص انحلال نیرو‌های نظامی وابسته به خود تصمیم به انحلال گروه سرایا الدفاع الشعبی، توقف تمامی فعالیت‌ها و بستن مقر‌های آن گرفت.

وی گفت: همچنین تصمیم به ادغام اعضای این گروه همراه با نفرات و تجهیزات‌شان در فرماندهی حشد شعبی گرفته شد.

ابو علی همچنین تاکید کرد: امیدواریم که برادران آغازگر این روند (جریان صدر) سه تیپ خود را تحت فرمان حشد شعبی دربیاورند و با فرماندهان پیشمرگ برای اتمام انحلال و ادغام آن در دستگاه‌های امنیتی به تفاهم برسند تا وارد مرحله جدیدی در گسترش امنیت و صلح در سراسر عراق عزیزمان شویم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مقتدی صدر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی