تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سایه شوم مرگ بر جاده‌های نا امن خوزستان/صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

کد خبر: ۱۱۴۵۸۳
۲۳:۵۷ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

سایه شوم مرگ بر جاده‌های نا امن خوزستان/صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

 

دیدارنیوز خوزستان:در حالی که تلفات جاده‌ای دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در کشور به شمار می‌رود خوزستان از این حیث در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و با وجود رفت آمدهای بیشمار وسایل نقلیه سبک و سنگین به دلیل وجود صنایع بزرگ جاده‌های مرگبار خوزستان مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته و صنایع نیز در این زمینه حضور کمرنگ داشته‌اند.

بدون اغراق خوزستان از لحاظ مولفه ایمنی جاده‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و پرحادثه‌ترین جاده‌ها رادر خود گنجانده است و تلفات جاده ای در یک دهه اخیر در اکثر محورهای مواصلاتی استان گواه این مطلب است.

در ایران تلفات جاده‌ای، دومین عامل مرگ و میرانسان‌ها به شمارمی‌رود، جاده های خوزستان به دلیل غیر استاندارد بودن و نداشتن کیفیت مناسب به جاده های مرگ معروف شده و درکنار آن رفت و آمدهای بیشمار وسایل نقلیه سبک و سنگین به دلیل وجود صنایع دراین جاده‌ها و نبود نگه‌داری مناسب از جاده ها، کیفیت پایین و غیر استاندارد بودن برخی وسایل نقلیه عواملی هستند که باعث تصادفات مرگبار و کشته شدن و مصدومیت افراد درجاده‌ها هستند.

روزی نیست که رسانه ها از اتفاقات تلخ جاده‌ای خبر ندهند؛ امروز نیاز روز خوزستان با این حجم وسایل نقلیه وترافیک، جاده‌های با کیفیت بالا را می‌طلبد.

اما بی مهری مسئولان راه و شهرسازی در چند سال اخیر نسبت به وضعیت موجود جاده‌ها نشان می‌دهد که اراده‌ای برای حل این معضل وجود ندارد.

وجود منابع عظیم نفتی، گاز و انرژی در خوزستان این سوال را برای مردم ایجاد کرد که چرا باید روزانه شاهد قربانی جدیدی در این جاده‌ها باشیم و شرکت‌های عظیم استان تنها به ساخت جاده‌های مواصلاتی برای عبور و مرور وسایل نقلیه خود به صنایع بسنده کرده و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی حداقل بخشی کوچکی از این معضل را مرتفع نمی‌کنند؛ برخی مسیرها خطرناک استان از جمله جاده‌های مواصلاتی ایذه و باغملک، اهواز به مسجدسلیمان ولالی، اهواز به آبادان و شادگان در کنار ده‌ها دلیل دیگر از جمله نبود زیر ساخت‌های استاندار، بی توجهی به طرح تعریض و بهسازی این جاده‌ها ازجمله عواملی هستند که جاده های خوزستان را نا امن کرده است.

آمار تصادفات هر چند کاهش پیدا کرده ،اما افزایش وسایل نقلیه و نبود کیفیت لازم درجاده‌ها می‌تواند زنگ خطری برای آینده این استان تلقی شود.

بر هیچ کس پوشیده نیست که خیلی از این مشکلات در قالب اعتبارات ملی محقق می‌شود که نیازمند پیگیری ویژه نمایندگان استان، استاندار و مسئولان راه وشهرسازی است تا بتوانند با استاندارد سازی جاده‌ها در آینده مرحمی بر زخم‌های خانواده های داغداری باشد که عزیزان خود را در این جاده ها ازدست دادند.

سرویس اجتمایی دیدارنیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی