تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
‌تبلیغ چند همسری در مجلس؛

نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

کد خبر: ۱۱۴۲۵۷
۱۴:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

 نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند
 
دیدارنیوز: حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.
 

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می‌شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی‌های زیادی از هم پاشیده است.
این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن‌ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.
نوروزی با بیان این که «سیره، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت: مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب (ع) گفت من دخترم را به تو می‌دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی، حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می‌کردند و زندگی را می‌گذراندند.
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟
وی ادامه داد: پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق‌های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگو‌های دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در شرایط ازدواج بازنگری کنیم چرا که وضعیت تجرد و طلاق نتیجه دفاع ناآگانه از مهریه زنان است.
نوروزی با بیان این که «مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود»، گفت: مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده‌ها را از هم متلاشی کنیم.
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر طلاق‌ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و برخی خانم‌ها ۴ بار ازدواج می‌کنند و طلاق می‌گیرند و مهریه می‌گیرند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
7
فعلا که تک همسری باب نشده اینهمه طلاق داریم در صورت رواج چند همسری قطعا طلاق و اختلافات خانوادگی بیداد خواهد کرد. ضمن اینکه بیش از 70 در صد مردم زیر خط فقرند و بقیه هم شاید فقط قوت لایموتی پیدا کنند تا شکم خود و همسر و فرزندانشان را سیر کنند . میماند تنها 2 یا 3 در صد جامعه که آنها هم همین الان هر غلطی میخواهند میکنند و نیازی به قانون ندارند.
علی بهرامی پرچستانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
7
این بزرگوار خودش را گول می زنه یامارا اون زمان ازدواج آسان بود هیچ جوانی بدون زن نمی ماند همتراز خودراپیدامی کرد نه حالا که جوان‌ما امکان ازدواج نداره راه رابرای عیاشان وپوالدارها وکسانی که افکارمثل خودش دارندبازمی کند الان هزار مشکل درجامعه هست این آقا بفکرچه مشکلی اوفتاده خدا وند به نمایندگان ما شناخت درستی از مشکلات وراه حل هابدهد آمین باد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
1
اقای نوروزی جوانان توانایی گرفتن یک همسر رو هم ندارن.خیلی از این تک همسران هم اگه کارشون به طلاق نکشه با هم مشکل دارن.حالا اگه بخواد چند همسری هم باب بشه ببین چی میشه.وقتی طلا گرمی یک میلیون و سیصد چهارصد هزار تومن یه جوان چطوری میتونه حتی یه زن بگیره.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
خوب هر کدام چندین برده و کنیز هم داشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
آقای نوروزی تو که لالایی بلدی چرا خوابت ن می بره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
پیامبر تا وقتی که حضرت خدیجه زنده بود ، تک همسر بودند و همینطور امام علی .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
1
اگر آنان بیش از یک زن داشته اند به این دلیل بوده که به مسئولین بی کفایت و درازای مثل مسئولین ما دچار و مبتلا نبوده اند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
1
1
شما اگر امدید مشکل اختلافات بی شمار زن و شوهرها را حل کنید همه چیز حل میشود مشکل ازدواج و طلاق هم حل میشود چرا در زمان شاه اینهمه طلاق نبود چون مثل الان زن ها را بر علیه مردان نمی شوراندن نمیگفتن زن وظیفه شیردادن به بچه نداره زن وظیفه کار خانه نداره و از اون طرف نمیگفتن زن حق نداره بدون اجازه از خونه بره بیرون زن بدون اجازه شوهر حق سر کار رفتن نداره که البته این قسمت حقوق مردها فقط در حرف هست و در قانون دفاع نمیشه از حقوق مردان زنان ازادانه قهر میکنن از خانه شوهر خواهان طلاق میشن و تمکین نمیکنند از شوهر قانون هیچ کاری باهاشون نداره اما مهمتر این هست که دلایل اختلافات زن و شوهر همین حرفهاست که شماها به وجود اوردید و زن و شوهرها را به جان هم انداختید چون عده معدودی مردان به زنان ظلم میکردن میخواستید از حقوق زنان دفاع کنید تمام زن و شوهرها را به جان هم انداختید الان هم مهمترین کار همین هست که قانون را اصلاح کنید مرد هر چه قدر دارد همون موقع عقد بدهد و بعدا دیگه اهرم فشاری برای زنان نباشد که دائم به مردان فشار بیارن یا حداقل اگر زمان شاه مهریه ای هم بود مقدار کمی بود قانون هم بعد درخواست زن اینقدر به مرد فشار نمی اورد برای مهریه و واقعا هم زنان اون زمان حق طلاق نداشتن زنان اون زمان دیگه جرات به زبان اوردن طلاق نداشتن باید به نحوی باشد که اگر هم زنی نخواست با مردی زندگی کند و طلاق خواست بدون دلیل موجه و بدون شروط ازدواج مهریه ای هم نداشته باشد اینجوری دیگه وقتی زن ببیند اگر طلاق بگیرد بهش پولی نمیرسد سراغ طلاق هم نمیرود
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
1
1
این سخنلن نشان میدهد که تا چه حد یک عده دل خوش و شکم سیر دارند که به این مسایل میپردازند وگر نه کسی که دردمند باشد انقدر عم مردم برایش سنگین است که به این خزعبلات هرگز حتی فکر هم نمیکند و در ۱۴۰۰ سال قبل قفل نخواهد شد
امیر مصطفای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
1
0
صددرصد دراین مورد بااقای نظری موافق هستم وه باید مهریه کمتر ازده سکه هم باشه وه امارتلاق بیشتر از 60درصد درکشور هستش وه دختران وپسران بالای 38سال توکشور امارتکاندهنده هستش وه درزمن زمان پیامبران و ه امامان لااقل مردهای دست تنگ هم ازدواج میکردن وه زن داشتند باتشکر وه به امید حق
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
1
آخه الاغ زندگی امروز و پیچیدگی های آن را می توان با 1400 قبل مقایسه کرد . ماشااله روز به روز دارین خر تر می شین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
0
آقای نوروزی از لطف و برکات قوانین کیلویی یک سری قانونگذاران زنان امروزی ایران همه سگ هار شدند مردها رو روانه زندان و با مهریه هایی که از مردها میگیرند ماشین میخرند و هرشب و روز با یه مرد میخوابند دیگه شوهر کیلویی چنده مگه میشه با قوانین مسخره نفقه مهریه نحله اجرت المثل آدم حتی یه ازدواج بکنه وای بحال چند ازدواج
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی