تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

لبنان ۱ ـ ایران ۲؛ صید بزرگ در صیدا

در آخرین بازی از دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا، تیم ملی ایران در استادیوم شهر صیدا، میهمان تیم ملی لبنان است.

کد خبر: ۱۱۴۰۶۷
۱۶:۰۹ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

گزارش زنده: لبنان ۱ ـ ایران صفر

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: بعد از حواشی پیش آمده در اردوی تیم ملی ایران به دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی از سوی دراگان اسکوچیچ، ملی‌پوشان ایران با کاپیتانی علیرضا جهانبخش به مصاف لبنان رفته‌اند. مهم‌ترین تغییر تیم ملی اضافه شدن سامان قدوس به جای طارمی است.
پنج شنبه ۲۰ آبان ماه؛ ایران و لبنان؛ ورزشگاه صیدا

ترکیب ابتدایی لبنان: مصطفی مطر، عباس عاصی، محمد دهینی، سونی سعد، محمد حیدر، محمد قدوح، روبیر ملکی، جورج ملکی، نادر مطر، قاسم الزین و یاسر الیرادی

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی (71 ـ اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (58- میلاد محمدی) و سردار آزمون

داور: عبدالرحمان الجاسم از قطر کمک ها: طالب المری و سعود المقاله از قطر

بازی در زمین نه چندان سبز و سرحال صیدا در حالی آغاز شد که تیم ملی از همان ابتدا با انگیزه و تهاجمی ظاهر شد. دو تیم برای برد و به دست آوردن 3 امتیاز به میدان آمده‌اند چرا که امیدواری را برای صعود بالا خواهد برد.

دقیقه 3: پاسکاری‌های ایران در همین دقایق موجب فشار روی دروازه میزبان شده و از این حملات پیاپی یک کرنر نصیب ایران شد.

دقیقه 12: ضربه آزاد یاران لبنان به روی دروازه ایران بی ثمر از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 13:سانتر بلند کنعانی به محوطه جریمه روی سر جهانبخش نشست و ضربه سر کاپیتان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: ارسال جهانبخش روی  تیرک دوم با شیرجه سردار آزمون همراه شد ولی مهاجم تیم ملی به این توپ نرسید تا مطر از کنار دروازه بازی را آغاز کند.

.دقیقه 24: این دقیقه در شرایطی به انتها رسید که ارسال قلی زاده و در ادامه تلاش سردار برای زدن توپ با اعتراض ملی پوشان ایرانی همراه شد که معتقد بودند توپ به دست مدافع لبنان برخورد کرده است. در ادامه شوت جهانبخش با برخورد به مدافع لبنان راهی کرنر شد.

گزارش زنده: لبنان ۱ ـ ایران صفر

دقیقه 25: چند دقیقهای است که شاگردان اسگوچیچ روی دروازه تیم میزبان خیمه زده اند. درنهایت با یک کرنر دیگر که در برگشت نزدیک بود به ضدحمله تبدیل شود، این موج از حمله ایران تمام شد.

گل اول لبنان: در دقیقه 37 یک ارسال بلند و مواج روی دروازه ایران آمد و بیرنوند به این تصور که توپ به بیرون رفته آن را جدی نگرفت اما سونی سعد در نزدیکی دروازه توپ را گرفت و آن را به طاق دروازه ایران کوبید تا یک گل بادآورده نصیب میزبان شود. 

دقیقه 39: ارسال ایران از چپ در فضایی مناسب روی سر وحید امیری نشست اما ضربه او در ناباوری به بیرون رفت در حالی که به نظر می رسید شدت باد در به اوت رفتن توپ بی‌تاثیر نبود.

دقیقه 45: کرنر برای ایران با ارسال قلی‌زاده همراه شد اما گلر لبنان توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 47: پاس عمقی عزت‌اللهی به قلی‌زاده در محوطه جریمه لبنان خطر بزرگی را ایجاد کرد اما قلی‌زاده توپ را نه در حالت کامل پاس و نه در حالت شوت به چهارچوب ارسال کرد و هیچ کس نتوانست آن را به گل تبدیل کند. 

تیم ملی ایران با دریافت ناباورانه یک گل به رختکن رفت و حالا باید منتظر حملات همه جانبه ایران در نیمه دوم بود که نتیجه را عوض کند. ایران در 12 بازی اخیر خود عموما نمایش خوبی در نیمه دوم داشته است.

نیمه دوم

تیم ملی ایران بدون تغییر به نیمه دوم بازی وارد شد و باد هم موافق تیم لبنان است.  باز هم این تیم ایران بود که از ابتدای نیمه دوم با حمله کارش را آغاز کرد.  

دقیقه 54: ارسال صادق محرمی با ضربه چکشی سامان قدوس همراه شد ولی ضربه او دقت نداشت تا همچنان لبنان با یک گل پیش باشد.

دقیقه 56: باز هم حمله سریع ایران و نفوذ از چپ وحید امیری که اگر پاس به او داده می شد می توانست خطرساز شود. 

دقیقه 58: میلاد محمدی به جای سامان قدوس وارد زمین شد و در همان بدو ورود از سمت چپ نفوذ کرد. لحظه‌ای بعد عزت‌اللهی هم شانس شوتزنی داشت که استفاده نکرد. 

دقیقه 62: کرنر برای ایران و ارسال قلی‌زاده با ضربه سر آزمون خطرناک شد اما لبنان به هر ترتیب ممکن خطر را دور کرد.

دقیقه 65: حملات بی امان ایران و شوت سردار آزمون از فاصله نزدیک اما گلر لبنان به شکل معجزه‌واری توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 70: بازیکنان لبنان در اوج دفاع گاهی به ضدحمله نیز دست می زنند و در این بین حرکات پا به توپ الیرادی چشمگیر است.

دقیقه 71: عزت‌اللهی جای خود را به اللهیار صیادمنش داد تا آرایش ایران هجومی‌تر شود. بلافاصله سردار آزمون در محوطه جریمه لبنان توپ گرفت اما ضربه او زور کافی برای عبور از گلر لبنان نداشت. 

دقیقه 78: باز هم حرکت امیری از چپ و پاس او به سردار در محوطه جریمه لبنان خطرساز شد اما ازمون نتوانست درست توپ را کنترل کند. پای او به قلی‌زاده رسید و او نیز با یکی دو حرکت تکنیکی سعی کرد برای خود فضا ایجاد کند که نهایتا شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. 

دقیقه 81: شوت سردار آزمون روی پایش جفت و جور نشد تا ضربه او با اختلاف و کم رمق از کنار دروازه راهی اوت شود.

گل اول ایران: سرانجام حملات بی‌امان ایران در دقیقه 92 نتیجه داد. اشتباه خط دفاعی لبنان توپ را جلوی پای سردار انداخت و او هم بی‌درنگ قفل دروازه لبنان را شکست.  

گل دوم ایران: باز هم حمله ایران و باز هم یک گل دیگر. فشار بازیکنان در محوطه جریمه لبنان با یکی دو بار رفت و برگشت توپ نهایتا با شوت محکم و تمام‌کننده احمد نور به گل دوم ایران در دقیقه 95 منجر شد.

تیم ملی ایران نشان داد که همچنان تیم فوق‌العاده‌ای در نیمه دوم ها است. ورود میلاد محمدی و کریم انصاری‌فرد باعث شد حملات تیم بهتر شود و دفاع سخت لبنان را باز کند. اگر چه دراگان اسکوچیچ در پایان بازی اخراج شد و او در اردن روی نیمکت نخواهد بود اما به هر حال این پیروزی به همه این مسائل می ارزید.

آمار بازی در پایان هم نشان داد که ایران برتری مطلق را در میدان داشت و با 73 درصد مالکیت توپ و خطرسازی بسیار و 23 شوت واقعا جای باختن نداشت. ایران با این برد 13 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول ایستاد تا یک صید بزرگ در شهر صیدا به چنگ آورد و با این سه امتیاز بیشتر به صعود مستقیم به جام جهانی نزدیک شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی