تیتر امروز

آیا بنزین گران می‌شود؟/ ترامپ در قاهره: با ایران کنار می‌آییم/ دیپلماسی یعنی پایان دادن به جنگ و خشونت/ اسرائیل دوباره به ایران حمله نمی‌کند
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا بنزین گران می‌شود؟/ ترامپ در قاهره: با ایران کنار می‌آییم/ دیپلماسی یعنی پایان دادن به جنگ و خشونت/ اسرائیل دوباره به ایران حمله نمی‌کند

این صد و بیست و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
دلفی: توافق صلح غزه، حاوی موارد قابل توجه و تقدیری برای منافع ملت فلسطین است/ نرفتن به شرم‌الشیخ این پیام را می‌دهد که ایران با دنیا قهر بوده و حاضر به حرف زدن با آن نیست/ مثل همیشه باید ناظر بر توافقاتی باشیم که بخش عمده آن به ما مربوط است/ فرصت‌هایی را به سادگی از دست می‌دهیم که قرار نیست؛ تکرار شوند
در گفت و گوی دیدار با سفیر پیشین ایران در فرانسه مطرح شد

دلفی: توافق صلح غزه، حاوی موارد قابل توجه و تقدیری برای منافع ملت فلسطین است/ نرفتن به شرم‌الشیخ این پیام را می‌دهد که ایران با دنیا قهر بوده و حاضر به حرف زدن با آن نیست/ مثل همیشه باید ناظر بر توافقاتی باشیم که بخش عمده آن به ما مربوط است/ فرصت‌هایی را به سادگی از دست می‌دهیم که قرار نیست؛ تکرار شوند

آتش‌بس در پی توافق صلح غزه در حال حاضر، منجر به این شده که مردم غزه از زیر بمباران بیرون بیایند و این مسئله به خودی خود، نکته مثبتی بوده و مردم این منطقه از کشته شدن روزانه خلاص شده‌اند. همچنین،...
مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات به بهانه بزرگداشت حافظ شیرازی

مسعود زنجانی: حافظ را باید به مثابه یک متفکر و اندیشمند بشناسیم/ باید موضع حافظ را در عالم اندیشه تبیین کنیم/ نیچه و هایدگر بر این باور بوده‌اند که هولدرلین از تمام فلاسفه قبل از خود فراتر رفته

در سومین برنامه از گپی‌نو به مناسبت بیستم مهرماه، بزرگداشت حافظ شیرازی به سراغ مسعود زنجانی پژوهشگر حوزه فلسفه و ادبیات رفتیم تا با موضوع «حافظ به مثابه اندیشمند» با او به گفت‌و‌گو بنشینیم.
مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه عنوان کرد

بازار ۶۷۵ هزار میلیارد تومانی دراختیار فعالان دریایی

در مراسم شصت و هشتمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، یک ایده جذاب برای توسعه بازار حمل و نقل کالا از سوی مدیر عامل شرکت تاید واتر خاور میانه مطرح شد.

کد خبر: ۱۱۳۹۵۸
۱۱:۱۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

علی داود ترکمان تاید واتر

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه در مراسم شصت وهشتین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به طرحی موثر برای توسعه بازار حمل و نقل دریایی، گفت: «دغدغه‌های ما عموما متوجه دولتی است که با بروکراسی اداری، موانعی را ایجاد می‌کند. با این حال باید به این موضوع فکر کنیم که چطور می‌شود از دولتی که اقتدار مرکزی و قوه حاکمیتی دارد بهره لازم را ببریم. به هر حال ما صنایع بزرگ و متنوعی داریم مثل نفت و گاز، پتروشیمی و سیمان که در حوزه خودشان وارد بازار‌ها و سامانه‌هایی شده‌اند.»

علی داود ترکمان در جمع فعالان حوزه دریایی و بندری کشور اظهار کرد: «نکته مهم و مثبت این اتفاق آن است که یک بازار ۶۷۵ هزار میلیارد تومانی می‌تواند در اختیار فعالان حوزه بندری و دریایی قرار بگیرد که در اصل، معاملات اسنادی حوزه حمل و نقل است. در این شرایط، صاحبان کالا می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند و ضمن اینکه گمرک قوی با بروکراسی بالایی خواهیم داشت. همچنین بانک مرکزی، سازمان بنادر و اپراتور‌ها می‌توانند در این بازار نقش مهمی را ایفا کنند.»

وی با بیان اینکه هنوز از این بازار یعنی معاملات اسنادی حوزه حمل و نقل، استفاده درست و متناسبی نمی‌شود، گفت: «پیشنهاد می‌کنم سامانه‌ای از سوی کارشناسان خبره و اقتصاددانان حوزه کشتیرانی راه‌اندازی شود، مثل بورس کالا که بتواند خدمات اسنادی را برای معاملات و کالا‌هایی که در راه هستند ارائه کند. همچنین امکان استفاده از شیوه پایاپای یا روش‌های دیگری که در دنیا مرسوم است ایجاد شود تا قبل از این که کالا به مصرف‌کننده نهایی برسد، معاملات به این روش و از طریق یک سامانه متمرکز صورت بگیرد.»

مدیرعامل تایدواتر خاطرنشان کرد: «تصور کنید که سالانه بتوان چیزی حدود ۲۵ میلیارد دلار کالا را به شیوه معاملات و خدمات اسنادی جابجا کرد، به عبارت دیگر این بازار بزرگ حدود ۶۷۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت. این بازار بزرگ می‌تواند تعداد زیادی شغل ایجاد کند و به وضعیت اشتغال در کشور یاری برساند.»

این فعال حوزه دریایی و بندری با اشاره به اینکه این بستر هنوز دست نخوره باقی مانده و معاملات به این صورت انجام نمی‌شود، ادامه داد: «بر اساس آمار موجود، یک تاجر از زمان حمل کالا از مبدا تا زمانی که آن را در انبار خود تحویل بگیرد و اقدام به فروش کند، حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد. اما اگر این شیوه معاملاتی شکل بگیرد تاجر می‌تواند از لحظه‌ای که اسناد حمل برای او ایجاد شد، قابلیت ایجاد اسناد خرید و فروش را پیدا کند. این موضوع در گردش مالی یک تاجر می‌تواند ضریب قابل توجهی به وجود بیاورد. به این ترتیب با این روش تجّار می‌توانند به جای ۳ بار عملیات مالی و تجاری در سال، حداقل ۶ بار این کار را انجام دهند.»   

انجمن کشتیرانی

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۲۲ مهر
امروز سه‌شنبه ۲۲ مهر
امروز سه‌شنبه ۲۲ مهر
امروز سه‌شنبه ۲۲ مهر