تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

برنامه ریزی برای مدیریت آب سد‌ها در خوزستان

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب سد‌های استان تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات صورت گرفت.

کد خبر: ۱۱۳۸۷۴
۱۲:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

برنامه ریزی برای مدیریت آب سد‌ها در خوزستان

دیدارنیوز خوزستان:علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان گفت: در حال حاضر حجم مفید قابل بهره برداری سد‌های خوزستان مجموعا ۴۴۱ میلیون مترمکعب ومعادل ۳ درصد کل ذخیره مفید این سد‌ها است و در زمان مشابه در پارسال حجم مفید ذکر شده در سد‌ها معادل ۳۲۴۶ میلیون مترمکعب بوده است که این موضوع نشان دهنده شدت خشکسالی است.

او افزود: برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب تا زمان شروع بارش‌ها تمامی تمهیدات در دو بخش بهره برداری از حداکثر ظرفیت سد‌ها و نیز بهینه سازی توزیع آب در شکه رودخانه‌ای استان صورت گرفته است و در حال حاضر در رودخانه کرخه در تمامی مسیر‌های رودخانه‌ای آب با دبی مناسب و متناسب با خشکسالی جریان دارد.

شهبازی ادامه داد: در حوضه آبریز کارون از طریق مدیریت کمی و کیفی رودخانه کارون به وسیله برنامه‌های نوبت بندی، احداث بند خاکی مارد و رها سازی موجی جریان در مقاطع کوتاه مدت، با وجود کمبود شدید منابع آب از افزایش بیش از حد شوری در اهواز و بخش‌های پایین دستی جلوگیری شده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان بیان داشت: در سایر سد‌ها مانند مارون و جره رها سازی جریان برای کشت‌های پاییزه متناسب با الگوی کشت مصوب و زمانبندی تعیین شده در حال انجام است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی