تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۱۶ آبان در مجلس چه گذشت؟

مشروح موافقت مجلس با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع، اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس است.

کد خبر: ۱۱۳۷۰۸
۱۴:۴۴ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

۱۶ آبان در مجلس چه گذشت؟/مهمترین اخبار

 

دیدارنیوز: جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررس ایرادات شورای نگهبان در طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۲) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، طرح مدیریت تعارض منافع در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.
در این جلسه، نمایندگان گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در آن اعمال کردند.
 

ناطقین مجلس:

درخواست مالکی از رئیس‌جمهور برای بازرسی از "انتصابات فامیلی"

هشدار نماینده شادگان درباره نبود برنامه مدون برای حل مشکل کمبود آب

دهمرده: سه قوه در سایه تعامل و همدلی مشکلات را حل کنند

صباغیان بافقی: آقای رئیسی فکری برای گرانی‌ها کنید
 

در ادامه جلسه علنی، کلیات لایحه اصلاح تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بررسی قرار گرفت  که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
پیش از این مهلت ۱۰ ساله‌ای به نیروی انتظامی برای تامین نیروی مورد نیاز از افسران و کادر پیمانی برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور و قبض جریمه داده شده بود که این مهلت سال گذشته به پایان رسید.
در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا در صحن علنی مجلس حضور یافت و با اشاره به اینکه در کل کشور ۴۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در ۷ شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که ۴۹ درصد دوربین‌ها معیوب بوده و کار نمی‌کند، افزود: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربین‌ها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به اظهارات نماینده رباط کریم مبنی بر اینکه چرا مردم باید به خاطر تردد از ساعت ۱۰شب تا ۳ صبح جریمه شوند و این کار جیب مردم را خالی می‌کند، گفت: در توضیح این موضوع باید گفت در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، کادر درمان به این نتیجه رسیدند که بیشترین منشاء شیوع ویروس از شب نشینی‌های مردم است، لذا تصمیم بر ممنوعیت تردد شبانه گرفته شد تا شب نشینی‌ها به حداقل برسد ممنوعیت هم از ۱۰ شب تا ۳  صبح در نظر گرفته شد.
پس از قرائت قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح مدیریت تعارض منافع، نمایندگان  با کلیات این طرح موافقت کردند.
همچنین با موافقت نمایندگان، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مقرر شد که این طرح به صورت دو شوری بررسی شود و برای اصلاح جزییات به کمیسیون بازگردد.
در ادامه جلسه علنی، دو تن از اعضای کمیسیون عمران و برنامه و بودجه جهت عضویت در هیات امنای صندوق ملی مسکن انتخاب شدند.
بر این اساس اقبال شاکری از کمیسیون عمران را با ۱۸۷ رای و آرش زره تن از کمیسیون برنامه و بودجه را با ۱۷۸ رای به عضویت این صندوق درآمدند.
در جریان بررسی درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ای از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران به صورت دو فوریتی بررسی و در نهایت با این درخواست موافقت شد.
طرح تشکیل دیوان عالی نظارت بر شوراهای اسلامی شهر به همراه ۴ طرح دیگر در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.
همچنین محمد رشیدی عضو هیات رئیسه  موارد اعلام وصولی از جمله طرح تشکیل دیوان عالی نظارت بر شوراهای اسلامی شهر را  قرائت کرد.
در بخشی از جلسه علنی امروز، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس  هم با اشاره به اینکه مجلس از سال گذشته اقدامات لازم برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق ها را آغاز کرده و این موضوع در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود. مجلس به دنبال رعایت عدالت می باشد و این امر از اختیارات مجلس است ان شاءالله با اصلاحات صورت گرفته شاهد رعایت عدالت در پرداخت حقوق ها خواهیم بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی