تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
استاندار خوزستان؛

ضرورت پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان در استان

استاندار خوزستان گفت: شرکت ها و موسسات بزرگی که در خوزستان بوده و ظرفیت برای کشور هستند، در عین حال مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند، در حالی که می توانند این کار را برای استان انجام دهند و این نیز می تواند به رونق و توسعه خوزستان کمک کند.

کد خبر: ۱۱۳۵۱۹
۱۶:۳۱ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

ضرورت پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان در استاندیدارنیوز خوزستان:صادق خلیلیان امروز (۱۳ آبان) در جلسه ستاد  تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان، قطب صنعتی کشور است که رتبه دوم را بعد از تهران در تولید ناخالص دارد. البته رتبه اول تهران جای بحث و تفسیر دارد. چون خیلی از آمارها مربوط به شرکت هایی است که در استان خوزستان فعالیت می کنند اما دفاتر آن ها در تهران است و اگر این آمار دقیق تنظیم شود، استان خوزستان اول خواهد بود.
 وی ادامه داد: شرکت ها و موسسات بزرگی که در خوزستان بوده و ظرفیت برای کشور هستند، در عین حال مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند. در حالی که می توانند این کار را برای استان انجام دهند و این نیز می تواند به رونق و توسعه استان کمک کند. این شرکت ها، حساب ها و گردش مالی را در تهران نگه می دارند و ظرفیت ها را از خوزستان کسب می کنند اما از ثمرات آن ها جای دیگری بهره مند می شود. ما دچار کمبود نقدینگی هستیم، درحالی که اگر گردش و تمرکز حساب ها در استان باشد، قطعا بسیاری از گله ها از کمبود نقدینگی وجود نخواهد داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه ستاد تسهیل، جایگاه بسیار خوبی است که می توان از این مسیر بسیاری از مشکلات را حل کنیم.


 همچنین سید نورالله حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار خوزستان، اظهار کرد: ما در حوزه پتروشیمی بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم. سالانه بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار صادرات داریم و درآمد این پتروشیمی‌ها و گردش آن‌ها در استان نیست.

وی افزود: مانده سپرده گذاری‌ها و تسهیلات در استان منتهی به تیر ۱۴۰۰، ۱۳۱ هزار میلیارد تومان سپرده گذاری در بانک‌های استان و ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان با خیلی از استان‌ها در خصوص سقف تسهیلات، یکی است. در بانک‌های استان در بهترین حالت ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان حداکثر سقف برای بررسی طرح‌ها است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی