تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

اروپا ناامن‌ترین مکان برای سرمربیان نامدار جهان

تا به اینجا ۱۰ درصد از تیم‌های حاضر در سطح اول پنج لیگ برتر اروپا دست به تغییر سرمربی خود زده‌اند و این اعداد پس از گذشت حدود یک چهارم از مسابقات فصل به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۱۱۳۴۱۹
۱۲:۵۷ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

ناکامی سرمربیان در فوتبال اروپا

د‌یدارنیوز - می‌توان گفت حدود یک چهارم تا یک سوم از فصل جدید رقابت‌های فوتبال در لیگ‌های معتبر اروپایی را پشت سر گذاشته‌ایم و کم‌کم به میانه و کمرکش مسابقات نزدیک می‌شویم. حساسیت در پرمیرلیگ انگلیس، لوشامپیونه فرانسه، سری آ ایتالیا، لالیگای اسپانیا و بوندسلیگای آلمان به اوج خود رسیده و شاهد ثبت نتایج جالب توجهی نیز هستیم.

نکته جالب توجه در مدت زمان سپری شده شدت گرفتن تغییرات روی نیمکت‌های مربیگری است. با وجود اینکه همیشه اعتقاد داشتیم در سطح اول فوتبال در قاره سبز تحمل مدیران بیشتر است و مربیان با طیب خاطر بیشتری کار خود را پیش می‌برند، اما در همین مدت زمان سپری شده شاهد ۱۰ تغییر در راس کادر فنی تیم‌های حاضر در این پنج لیگ بوده‌ایم. به عبارتی ۱۰ تیم از ۹۸ تیم موجود سرمربی خود را تغییر داده‌اند که متوسط آن ۱۰ درصد است. این یعنی مربیان بیش از پیش با چالش از دست دادن شغلشان روبرو هستند و زمان زیادی برای پیاده کردن برنامه‌ها و رسیدن به نتایطج مطلوب ندارند.

در ادامه نگاهی به این تغییرات خواهیم انداخت:

لیگ برتر انگلیس

فشردگی شدید مسابقات در انگلیس و حساسیت بالا باعث شد تا پایان هفته دهم (۷۴ درصد مسیر فصل باقی مانده است) سه سرمربی شغل خود را از دست بدهند. ابتدا ژیسکو مونوز اسپانیایی جای خود را به کلودیو رانیری ایتالیایی داد تا واتفورد چراغ اول را روشن کند. در ادامه استیو بروس از هدایت نیوکاسل برکنار شد و جای خود را به مربی موقتی به نام گراییم جونز داد. تاتنهام نیز به تازگی نونو اسپیریتو سانتوس را اخراج کرد و به زودی از سرمربی جدیدش رونمایی می‌کند.

سری آ ایتالیا:

ایتالیا دوباره در مسیر رشد قرار گرفته است و البته این تغییر مثبت با سرعت گا‌ها کمی روبروست. این لیگ نیز همانند انگلیس سه تغییر را در راس کادر فنی داشته است. ۲۸ درصد از مسابقات این فصل برگزار شده و سه تلفات به جا گذاشته است. اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو اولین قربانی بود. او شغلش در هلاس ورونا را از کف داد و جایش را به ایگور تودور کروات داد. دومین نفر لئوناردو سیمپلیسی بود که از کالیاری اخراج شد و والتر ماتزاری سرشناس جایش را پر کرد. در آخر فابریتزیو کاستاری سالرنیتانای تازه سری آیی شده را ترک کرد و استفانو کولانتونو به عنوان جانشینش برگزیده شد.

لالیگا اسپانیا:

تعداد بازی همه تیم‌ها برابر نیست، اما هفته دوازدهم استارت خورده و این یعنی حدود ۳۰ درصد از بازی‌ها به انجام رسیده است. اینجا هم شاهد اخراج شدن سه سرمربی بوده‌ایم. لوانته پاکو لوپز را برکنار کرد و خاویر پریرا را جایگزین نمود. ختافه به سراغ کیکه سانچز فلورس رفت تا به جای میشل روی نیمکت این تیم جلوس کند. در نهایت رونالدو کومن هلندی سومین قربانی بود. او اخراج شد تا فعلا سرخی بارخوان هدایت آبی‌اناری‌ها را به عهده بگیرد.

بوندسلیگا آلمان:

در آلمان شرایط بهتر است. مارک فن‌بومل چند روز پیش سمتش در باشگاه وولفسبورگ را از دست داد تا فلورین کوهفلت جایش را پر کند. این تنها تغییر سرمربی تا پایان هفته دهم لیگ ۱۸ تیمی آلمان بوده است. قریب به ۳۰ درصد از مسابقات فصل برگزار شده و این میزان تلفات منطقی به نظر می‌رسد.

لوشامپیونه فرانسه:

ماجرا در فرانسه با چهار کشور دیگر متفاوت است. حدود ۳۱ درصد از بازی‌ها برگزار شده و هیچ یک از ۲۰ تیم حاضر در سطح اول فوتبال فرانسه سرمربی خود را تغییر نداده‌اند. سنت‌اتین ۶ امتیازی که بردی در کارنامه خود ندارد هم فعلا دست به تغییر کادر فنی خود نزده است و این نگرش حاکم بر فوتبال فرانسه می‌تواند به آن‌ها کمک کند. برخی اوقات تغییر سرمربی و روی کار آوردن تفکری جدید مشکل‌گشا است، اما در اکثر اوقات عدم ثبات است که به پیکره تیم‌ها ضربه می‌زند.

لیگ برتر فوتبال ایران:

لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته سوم (۲ بازی عقب مانده) یک تلفات داشته و آن هم استعفای رضا مهاجری و روی کار آمدن اکبر میثاقیان در پدیده مشهد بوده است. باید دید بعد از گذشت یک چهارم تا یک سوم از بازی‌ها چه تعداد سرمربی جای خود را از دست داده‌اند. فصل قبل تا پایان هفته دهم تعداد تغییرات روی عدد ۲ قرار داشت، اما تا پایان نیم‌فصل این عدد به عدد ۵ افزایش پیدا کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی