تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

برنامه‌ریزی برای حذف نسخه نوشتاری توسط پزشکان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نسخه‌نویسی الکترونیکی گفت: با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با وارد کردن کد ملی، نسخه وارد درگاه می‌شود و به طور همزمان در کلیه آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۱۳۰۳
۱۱:۱۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مهندس طاهر موهبتی صبح امروز ۱۱ مهرماه در سفر یکروزه به استان کرمان و در دیدار با سرپرست استانداری کرمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد می‌شود خیلی بهتر از این هزینه‌ها را مدیریت کرد که در این راستا نیز تاکید بر مدیریت منابع و مصارف است.

وی افزود: در نظام سلامت، خرید درمان با منابع ارتباطی نداشته و در واقع بدهی‌ها از جایی شکل می‌گیرد که هزینه با منابع همخوانی نداشته باشد. در حالی که باید تعهدات براساس منابع باشد و عدم توازن بین منابع و مصارف، بدهی‌ها را به وجود می‌آورد.

موهبتی تصریح کرد: تلاش کردیم قدری این مسائل ساماندهی شود و هم به بخش خصوصی و دولتی اعلام کردیم که همکاری داشته باشند و قطعا در این راستا نیز عقب نشینی نکرده و  نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح حذف دفترچه بیمه افزود: بحث الکترونیکی شدن می‌تواند رفتارهای ما را در حوزه درمانی کشور منطقی کند و ما دنبال کم کردن چیزی نیستیم، بلکه می‌گوییم انجام کارها در روند منطقی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در استان کرمان کاری از قبل آغاز شده بود و این استان را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا روند حذف دفترچه بیمه را انجام دهند، با اشاره به اینکه تغییر رفتار باید با ایجاد مشوق صورت گیرد و با اجبار نمی‌شود، افزود: با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با وارد کردن کد ملی، نسخه وارد درگاه می‌شود که به طور همزمان در کلیه آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها بالا می‌آید.

موهبتی با بیان اینکه با این اقدام همه موارد درمانی را زیر نظر خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم اوایل بهمن ماه این کار را در یک شهر در همه استان‌ها آغاز کنیم، تصریح کرد: استقرار کار زمان می‌برد و باید مسوولان همکاری کنند و به ویژه در بحث IT نیازمند همکاری هستیم و ابتدای کار به صورت تشویقی جلو می‌رویم و بعد از آن باید با ما همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بخشی از ارائه دهندگان خدمت به ویژه در بخش خصوصی نگاه همراهی ندارند.  یکی از مشکلات این است که خارج از نظام دارویی کشور دارو تجویز می‌شود و باید تغییر رفتار صورت گیرد و ارتباط و تبیین وضعیت موجود برای مردم و ارائه دهنده خدمت اثر دارد.

موهبتی بیان کرد: همکاری مسوولان استان و ائمه جمعه در زمینه تغییر رفتار کمک زیادی می‌کند و عمده فعالیت باید به سمت تجویزکننده برود که اگر رفتار اصلاح نشود، کار پیش نمی‌رود و بخشی از کار با فرهنگسازی، گفت‌وگو و... انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های طرح، کمک به مدیریت مصارف است، گفت: در حذف دفترچه در حوزه بستری نیز کار در اصفهان آغاز شده و با استفاده از تجربه کشورهای موفق در این زمینه کار را پیش می‌بریم. ضمن آنکه شکل دهی فرهنگ عمومی نیز در حوزه سلامت و درمان امری بسیار مهم است که این مورد نیز زمان می‌برد.

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز در دیدار مدیرعامل بیمه سلامت کشور اظهار کرد: کار ارزشمند و مهمی در زمینه کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع و مصارف صورت می‌گیرد و باید رفتار پزشکان نیز در تجویزها تغییر کند و برای موفقیت در مدیریت مالی باید این امر صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به این مسئله اعتقاد داریم که در حوزه درمان و تجویز دارو باید آنچه که نیاز است، تجویز شود، گفت: صرفه جویی رابطه‌ای با وضعیت اقتصادی کشور ندارد و باید همیشه صرفه جویی را مد نظر داشته باشیم و برای اجرای طرح حذف دفترچه بیمه و پیشبرد روند کار همکاری خواهیم کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی