تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تکلیف تبلیغات محیطی ۱۶ تیم لیگ برتری چه می‌شود؟!

پس از آنکه استقلال قرار است با کارگزار جدید از طریق تبلیغات محیطی ۱۶ میلیارد تومان کسب کند حالا ۱۵ تیم دیگر هم به دنبال درآمد تبلیغات محیطی هستند که باید دید در آینده چه روندی را طی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۲۹۴۳
۱۲:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

درآمد تبلیغات محیطی 16 تیم لیگ برتر

دیدارنیوز - پس از نامه رسمی باشگاه استقلال برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی، تاکنون باشگاه‌های زیادی خواستار دراختیار گرفتن این حق خود شده‌اند.

به نقل از فرهیختگان درحالی‌که تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در تهران به مصاف هم رفتند، هنوز کشمکش و اختلافات بین سازمان لیگ و باشگاه استقلال بر سر حق تبلیغات محیطی و درآمد‌های حاصل از آن ادامه داشته و هرکدام از آن‌ها در این زمینه همچنان صحبت خود را مطرح می‌کنند، این درحالی است که قرار است برای هر دیدار خانگی آبی‌پوشان مبلغی به‌صورت مستقل و مجزا از کارگزار باشگاه درقبال تبلیغات نصیب این باشگاه شود و اگر این دعوا‌ها تا لحظه آغاز بازی ادامه داشته باشد و توافقی حاصل نشود، مطمئنا سود حاصل از تبلیغات محیطی دیدار استقلال و تراکتور بازهم به آبی‌پوشان اختصاص پیدا نخواهد کرد، هرچند تلاش‌ها برای رسیدن به توافق در این خصوص ادامه دارد. البته بعید است طی هفته‌های اول در این خصوص توافقی حاصل شود و چه‌بسا امروز نیز حرف سازمان لیگ به کرسی بنشیند.

صادق درودگر، مسئول اقتصادی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران درمورد درخواست ضمانت‌نامه بانکی از کارگزار استقلال در گفت‌وگویی با بیان اینکه اگر باشگاه استقلال از آن‌ها ضمانت‌نامه بانکی بگیرد، هیچ حرفی ندارند و حتما همکاری خواهند کرد گفته بود که ۱۶ باشگاه لیگ برتری وجود دارند که همه در درآمد‌های تبلیغاتی سهم دارند و باید از این درآمد بهره ببرند. وی اعلام کرد طبق نامه‌ای که باشگاه استقلال داده و گفته برای هر بازی دومیلیارد به تیم رقیبش می‌دهد و تبلیغات محیطی آن‌ها را هم پرداخت می‌کنند، اگر تضمین‌های لازم را بدهند، سازمان لیگ منعی برای این کار نمی‌بیند، ولی باید دید باشگاه‌های دیگر چه می‌گویند؛ آیا می‌پذیرند؟

این درحالی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان»، نماینده کارگزار باشگاه در جلسه برگزارشده به مسئولان سازمان لیگ و صادق درودگر اعلام کرده است اگر قرار به ضمانت‌نامه باشد و قرار باشد در این خصوص استقلالی‌ها ضمانت‌های لازم را بدهند، سازمان لیگ نیز باید برای اجرای کار‌هایی که قرار است در این خصوص انجام شود ضمانت بدهد، ضمن اینکه در این جلسه این نکته هم مطرح شده است که سازمان لیگ از کدام‌یک از باشگاه‌های لیگ برتری ضمانتنامه گرفته که حالا از استقلال ضمانت‌نامه می‌خواهد؟

با همه این تفاسیر طبق شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد طرفین بر سر حق قرارداد سازمان لیگ از محل تبلیغات محیطی که باشگاه استقلال مدعی اجرای آن در بازی‌های خانگی است، سرانجام به توافق خواهند رسید، این درحالی است که درصورت تحقق این امر بازی به بازی حقوق سازمان لیگ در این خصوص داده شود، علاوه‌بر این قرار است حق تیم‌های میهمان نیز به‌صورت جداگانه محاسبه و به آن‌ها پرداخت شود.

نکته قابل‌توجه اینکه سال گذشته استقلال از محل درآمد‌های تبلیغات محیطی که سازمان لیگ مجری آن بود کمتر از ۵ میلیارد تومان دریافت کرد که ۲۰ درصد از آن یعنی حدود یک میلیارد تومان به سازمان لیگ تعلق گرفت، اما امسال که قرار است حدود ۱۶ میلیارد تومان فقط از محل تبلیغات محیطی باشگاه استقلال نصیب سازمان لیگ شود، مقاومت این سازمان برای پروسه‌ای که باعث می‌شود مبلغی ۱۶ برابر دوره قبل فقط از باشگاه استقلال از محل درآمد‌های تبلیغات محیطی بگیرد جای ابهام و سوال دارد، مگر اینکه این وسط اتفاقاتی بیفتد که این ممانعت با خارج شدن این سیستم یعنی بسته شدن قرارداد‌های تبلیغاتی از دست سازمان لیگ و قطع شدن برخی منفعت‌ها ارتباط مستقیم داشته باشد.

پس از نامه رسمی باشگاه استقلال برای دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی، تاکنون باشگاه‌های زیادی خواستار دراختیار گرفتن این حق خود شده‌اند. تراکتور، پیکان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان، ذوب‌آهن اصفهان و نساجی قائمشهر با ارسال نامه رسمی یا مصاحبه این حق را از سازمان لیگ مطالبه کردند، اما باوجود موافقت مسئولان فدراسیون و برخی اعضای هیات‌رئیسه سازمان لیگ هنوز اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است. دیروز اعلام شد به‌تازگی باشگاه پرسپولیس هم به این جمع اضافه و خواهان گرفتن حق تبلیغات محیطی شده است. هیات‌رئیسه سازمان لیگ در این‌باره جلساتی برگزار کرده و قرار است با ادامه این جلسات تکلیف این موضوع را مشخص کند.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی