تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
وزیر کشور:

هدف دولت رفع محرومیت در اندیکا است/اسکان موقت زلزله زدگان تا یک ماه آینده

وزیر کشور هدف دولت و دستگاه‌های مختلف در منطقه اندیکا را رفع محرومیت عنوان کرد و به اسکان موقت زلزله زدگان حداکثر تا یک‌ماه آینده تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۲۸۹۴
۲۲:۲۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

هدف دولت رفع محرومیت در اندیکا است/اسکان موقت زلزله زدگان تا یک ماه آینده

دیدارنیوز خوزستان: احمد وحیدی جمعه (٧ آبان) در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا، اظهار کرد:چند دسته کار باید در خصوص زلزله اندیکا انجام شود که تامین مسکن جهت استقرار، ایجاد فضا برای دام و احشام و پشتیبانی فوری برای امدادرسانی به مردم اندیکا از جمله این موارد است.

وی افزود: بنیاد مسکن متولی ساخت خانه‌ها با روش‌های جدید شده و بسیج سازندگی نیز موظف شده آغل‌هایی را برای نگهداری دام‌های زلزله زدگان فراهم کند.

وزیر کشور گفت: به هلال احمر برای رساندن کمک‌های فوری و چادر قبل از فصل سرما و تسریع بر انجام کار‌ها تاکید شد.

وی ادامه داد: باتوجه به صعب العبور بودن بعضی از مسیر‌ها قرار شد حمایت از سایر حوزه‌ها صورت گیرد و از ظرفیت استان‌های همجوار برای ساخت راه استفاده شود.

وی ادامه داد: در خصوص بحث نیازمندی‌های پزشکی مقرر شد گشت سیار پزشکی توسط هلال احمر و در بلند مدت انجام شود و در ادامه، کار توسط وزارت بهداشت و درمان با بکارگیری نیرو‌های داوطلب انجام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه در برخی از روستا‌های منطقه مشکل بی آبی وجود دارد، کرد: افزایش تعداد تانکر‌ها در روستا‌ها بخصوص مناطقی که دارای خطوط لوله نیستند و از رودخانه دور هستند از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود چرا که در برخی روستا‌ها مردم برای پر کردن دبه‌های ۲۰ لیتری چندین کیلومتر پیاده می‌روند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در خصوص جاده‌های های دسترسی شهرستان اندیکا وجود دارد که متولی آن امور عشایر است و مقرر شد با کمک وزارت راه وضعیت جاده‌ها بهبود یابد.

وزیر کشور شناسایی ظرفیت تک تک روستا‌ها برای ایجاد راه‌ها و اسکان موقت و دائم روستاییان را مهم دانست و افزود: طبق بازدید‌هایی که انجام شد هنوز در بحث بازسازی و اسکان عقب هستیم.

وی خطاب به مسئولان استانی تاکید کرد: اسکان موقت روستاییان عقب است و حداکثر تا یکماه آینده باید در بحث اسکان موقت زلزله زدگان به مرحله خوبی برسیم چرا که فصل بارش باران نزدیک است.

وزیر کشور هدف دولت و دستگاه‌های مختلف در منطقه اندیکا را رفع محرومیت عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات اندیکا به خاطر محرومیت است، فرصت کم است باید در این خصوص تلاش بیشتری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی