تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: آماده مذاکره با ایران هستیم

جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران و رعایت حسن نیت، خاطر نشان کرد که هنوز مشخص نیست که ایران آماده بازگشت به مذاکرات وین هست یا نه.

کد خبر: ۱۱۲۸۷۹
۱۱:۴۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید

دیدارنیوز - «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه مدعی شد هنوز برای او مشخص نیست ایران آماده بازگشت به مذاکرات وین است یا خیر.

سالیوان صریح کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس دیدار و با آن‌ها درباره هماهنگ‌سازی مواضع غرب در مذاکرات وین رایزنی خواهد کرد.

سالیوان که در جمع خبرنگاران در واشنگتن حضور داشت گفت: «این فرصتی برای هماهنگ کردن دیدگاه‌هایمان با شرکای اروپایی در سطح سران و رسیدن به یک موضع مذاکراتی مشترک است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر خارجه «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه اعلام کردند مذاکرات وین در خصوص برجام از پایان ماه نوامبر آغاز خواهند شد.

سالیوان مدعی شد: «هنوز برای من کاملاْ روشن نیست که ایرانی‌ها آماده بازگشت به مذاکرات هستند یا خیر. ما سیگنال‌های مثبتی شنیده‌ایم که آن‌ها آماده‌اند، اما فکر می‌کنم لازم است صبر کنیم ببینیم آن‌ها در میز مذاکرات انجام می‌شوند یا خیر و یا اینکه این کار را چه زمانی انجام می‌دهند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به ادامه سیاست فشار حداکثری از سوی بایدن علیه ایران اضافه کرد: «ما برای مذاکره با حسن نیت جهت بازگشت دوجانبه به برجام آماده‌ایم. امیدواریم آن‌ها هم آماده باشند.»

سالیوان در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خارج کردن آمریکا از برجام و اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت که دولت بایدن همکاری نزدیک‌تری با اروپایی‌ها دارد

او یادآوری کرد مسئله خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یکی از «عمیق‌ترین شکاف‌های میان دولت قبلی و اروپایی‌ها» بود. سالیوان در ادامه گفت در حال حاضر سران کشور‌های اروپایی و آمریکا درباره مسئله ایران اتفاق نظر دارند.

سالیوان چند روز پیش گفته بود که رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آن‌ها در قبال ایران است.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعا‌ها را رد کرده است.

منبع: روزپلاس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی