تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

گازهای همراه نفت نباید درخوزستان بسوزد/نیاز به سرمایه گذاری داریم

کد خبر: ۱۱۲۸۳۱
۱۱:۲۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

گازهای همراه نفت نباید درخوزستان بسوزد/نیاز به سرمایه گذاری داریم

دیدارنوز خوزستان:حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان صبح امروز پنجشنبه در بازدید از پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در اهواز اظهار کرد: هفته آینده طی جلسه‌ای که با وزیر نفت داریم مشکلات این بخش که امروز از سوی مسئولان امر، مطرح کردید را به وزیر منتقل می‌کنم.

وی توضیح داد: در فضای مجازی ارقام سرسام‌آوری را برای طرح آماک مطرح کرده بودند. در این شرایط اقتصادی کشور نباید نعمت خدادادی به این صورت حرام شود و همین مسئله باعث ایجاد آلودگی هوا می‌شود.
درویشیان افزود: سوزاندن گازهای همراه نفت همچنین مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، ضرر به بهداشت وارد شده و از نظر اقتصادی نیز آسیب می‌بینیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سرمایه گذاری برای این بخش نیز حدود هفت میلیارد دلار نیاز دارد و دولت چنین پولی ندارد و باید از بخش خصوصی کمک گرفت و مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران خارجی و ایرانیانی که خارج هستند را اتخاذ کرد.
طرح «آماک» (Amak) با هدف پالایش گازهای ترش همراه نفت استخراجی از لایه «بنگستان» واقع در استان خوزستان در محدوده شهرستان‌های اهواز، شادگان، بندر ماهشهر و رامهرمز و تبدیل آن به گاز شیرین، برای مصارف خانگی و صنعتی و نیز استحصال محصولات جانبی نظیر گوگرد به اجرا در آمد.
گازهای مذکور تا قبل از بهره برداری از این طرح در واحدهای بهره برداری «آب تیمور»، «منصوری»، «اهواز ۱، ۲، ۳»، «کوپال» و «مارون ۳» از نفت جدا و سوزانده می‌شدند که این امر علاوه بر ایجاد آلودگی در محیط زیست و هدر رفتن حجم عظیمی از انرژی، موجبات زیان‌های اقتصادی کلانی را نیز فراهم می‌آورد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی