تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به بازگشت ایران به مذاکرات

اولین واکنش‌ها به اعلام بازگشت ایران به مذاکرات وین در آمریکا متفاوت است. نماینده رسمی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده همانند سابق بازگشت به معاهده را امکان‌پذیر می‌داند.

کد خبر: ۱۱۲۸۲۷
۱۰:۱۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

وزارت خارجه آمریکا

 

دیدارنیوز: به گزارش اسپوتنیک نماینده وزارت خارجه آمریکا گفته است: همانطور که ما بار‌ها اعلام کردیم آماده‌ایم که به وین بازگردیم و معتقدیم که همانند سابق می‌توان سریعا به توافق بازگشت به برجام دست یافت و اجرا کرد. به گفته‌ وی، در واشنگتن امیدوارند که طرف ایرانی برای از سرگیری مذاکرات سریعا و با حسن‌نیت به وین بازگردد.

وی همچنین به اطلاعات مربوط به امکان از سرگیری مذاکرات در ماه نوامبر را که امروز از طرف ایران اعلام شد، واکنش نشان داد و گفت: «ما این بیانیه را مطالعه کردیم، اما آماده نیستیم که جزئیات تکمیلی در این خصوص ارائه دهیم.»

ند پرایس: مسائل حل نشده بعد از آخرین دور مذاکرات وین باقی مانده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در این رابطه گفت: «ایالات متحده معتقد است که هنوز امکان دستیابی و پیاده سازی سریع تفاهم در مورد بازگشت به انطباق کامل دوجانبه به برجام وجود دارد، زیرا تنها تعداد کمی از مسائل از آخرین دور که در خرداد برگزار شد، باقی مانده که باید حل شود.»

وی افزود: «بازگشت به به برجام از طریق به اتمام رساندن مسائل اندک باقیمانده بعد از دور ششم گفت‌وگوها در ژوئن امکان‌پذیر است.»

جن ساکی: در هفته‌های گذشته هم اظهارات مشابهی مطرح شده

سخنگوی کاخ سفید نیز به اظهارات جدید مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات برجام واکنش نشان داد.

جن ساکی در در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه واکنش کاخ سفید به اظهارات مذاکره‌کننده ایران درباره آمادگی برای بازگشت به مذاکرات وین چیست، گفت: «آن‌ها طی روز‌ها یا هفته‌های گذشته هم اظهارات مشابهی مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: «تعهد ما کماکان در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک است. اینکه دور بعدی مذاکرات چه زمانی خواهد بود را به عهده مذاکره‌کنندگان واگذار می‌کنم. چارچوب مد نظر ما کماکان پایبندی در برابر پایبندی است و اینکه گام‌های بعدی باید چه باشند را به مذاکره‌کنندگانمان و اروپایی‌ها واگذار می‌کنیم.»

این اظهارات بعد از آن بود که علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از توافق با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل برای آغاز مذاکرات برجامی در پایان ماه نوامبر سال میلادی جاری خبر داد.

باقری‌کنی در توئیتی نوشت: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی