تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

واکنش مجلسی‌ها به گرانی لوازم خانگی داخلی

غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا در مجلس گفت: خط قرمز اصلی ما در منع واردات لوازم خانگی از کره حمایت از مصرف کننده است و تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بدانند که اگر این موضوع دچار خدشه شود با آن‌ها مقابله خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۱۲۶۲۱
۱۰:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

واکنش مجلس به گرانی لوازم خانگی داخلی

دیدارنیوز ـ غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت محسوس لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات این کالا‌ها از کره‌جنوبی در کشور گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور باید بدانند که کسی به آن‌ها چک سفید امضاء نداده است.

وی افزود: خط قرمز ما معیشت و رفاه مردم و حمایت از مصرف‌کننده است ما به دنبال آن بودیم تا با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره به کارگر ایرانی فرصتی داده شود و در مقابل هم کره از شرایط اقتصادی و سیاسی پیش آمده در سطح بین‌الملل سوء استفاده کند و با تحمیل کالا‌های ساخته شده خود بخواهد پول این کالا‌ها را به محل پول‌های بلوکه شده در کره برداشت کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هدف ما از ممنوعیت واردات لوازم خانگی این بود که جلوی سوء استفاده کره‌ای‌ها را بگیریم و اجازه ندهیم آن‌ها با پول ما برای کارگر خودشان شغل ایجاد کنند و کالای ساخته شده را به ایران صادر کنند و گفتیم ما زمینه کار را برای کارگر ایرانی فراهم آوریم.

مرحبا خاطرنشان کرد: قرار نیست همانند صنعت خودروی ما برای شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ما نیز شرایطی فراهم شود که یکسری کالا‌های بی‌کیفیت و با قیمت بالا را تولید کنند و مردم هم ناچار به خرید کالا‌های آن‌ها باشند. اصلا و ابداً این اتفاق قرار نیست بیفتد.

وی افزود: آقایان تولید کننده لوازم‌خانگی حواسشان باشد که بناست آن‌ها در یک فضای رقابتی کار کنند و کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند و با تولید لوازم‌خانگی در داخل از اشتغال کارگران نیز حمایت شود و با ارائه یک محصول با کیفیت مردم هم راضی باشند و اگر هر کجای این معادله به هم بخورد ما جلوی آن را خواهیم گرفت.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی