تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مقایسه تکنولوژی‌های تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

کد خبر: ۱۱۲۴۲۵
۲۲:۵۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

مقایسه تکنولوژی‌های تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

تلویزیون سامسونگ یا ال جی؟ مساله این است!

سامسونگ و ال جی دو برندی هستند که در تولید تلویزیون در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار نه فقط ایران، بلکه کل جهان را در بر گرفته اند. این دو شرکت کره‌ای همه ساله مدل‌های جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند را با فناوری‌های روز به بازار دنیا عرضه می‌کنند که شاید در نگاه اول همه تلویزیون‌های ساخت سامسونگ و ال جی شبیه به هم به نظر برسند، اما اگر در جزئیات تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات آن‌ها دقیق شویم درمی یابیم که تفاوت‌هایی اساسی با هم دارند و هر کدام از تکنولوژی‌های مخصوص به خودشان، استفاده کرده اند. ما قصد داریم در این مقاله زنبیل به مقایسه این تکنولوژی‌ها در تلویزیون‌های ساخت سامسونگ و ال جی بپردازیم.

سیستم عامل webOS ال جی در برابر Tizen سامسونگ

ال جی سیستم عامل اختصاصی webOS و سامسونگ سیستم عامل اختصاصی تایزن را برای تلویزیون‌های هوشمند خود طراحی کرده اند. در مقایسه این دو سیستم عامل، webOS ال جی، قابلیت چندوظیفگی را داراست یعنی می‌توانید همزمان که در حال استفاده از یک اپلیکیشن تلویزیون هستید به اپ دیگری بروید و اپ اولیه همچنان باز باشد.

تنوع اپلیکیشن‌ها برای webOS از تایزن بیشتر است، اما از نظر سرعت هر دو سیستم عامل وضعیت مطلوبی دارند و سریع کار انجام می‌دهند. دستیار صوتی گوگل در کنار سازگاری با دستگاه‌های تحت کنترل الکسا در مدل‌های جدید و نسخه‌های جدیدتر webOS خودنمایی می‌کند که عملکرد مطلوبی دارند، ولی در مقابل، سامسونگ دستیار صوتی بیکسبی را دارد که بسیاری از کاربران از عملکرد آن ابراز نارضایتی می‌کنند. در مجموع می‌توانیم بگوییم در بخش سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند ال جی با webOS عملکرد بهتری نسبت به رقیبش سامسونگ با تایزن دارد.

مقایسه تکنولوژی‌های تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

پنل OLED ال جی در مقابل QLED سامسونگ

تمام تلویزیون‌هایی که پنل OLED دارند از تکنولوژی ال جی استفاده می‌کنند خواه تلویزیون خود ال جی باشند خواه سونی یا برند‌های دیگر. پنل OLED به جای این که به آن نور تابانده شود، از خودش نور متصاعد می‌کند این کار باعث می‌شود تا روشنایی هر کدام از پیکسل‌های صفحه، جداگانه قابل کنترل باشد و همچنین ال جی بتواند پنل‌های باریکی را تولید کند. پنل‌های OLED به رنگ‌های زنده، عمیق بودن سطح رنگ مشکی و پایین بودن سطح روشنایی آن‌ها به طور کلی شناخته می‌شوند.

در سوی دیگر QLED، تکنولوژی‌ای است که سامسونگ به طور اختصاصی برای پنل‌های تلویزیون هایش از آن استفاده می‌کند. این پنل از فیلتر نقاط کوانتومی برای بهبود رنگ و کنتراست تصویر بهره می‌گیرد. برخلاف پنل OLED که در آن پیکسل‌ها از خودشان نور پخش می‌کنند در QLED این چنین نیست و در یک سطح جداگانه در پشت پنل چند ناحیه برای پخش نور تعبیه شده است که نور پنل از طریق آن‌ها تامین می‌شود.

تصاویر پنل QLED سامسونگ به طرز قابل توجهی از OLED روشن‌تر هستند که این امر در تمییز دادن تصاویری که ذاتا باید تاریک دیده شوند و تصاویری که روشنایی در آن‌ها غالب است، کار را دشوار می‌کند و همگی روشن دیده می‌شوند! بنابراین اگر به تصاویر روشن علاقه دارید سامسونگ، و اگر عمق رنگ مشکی و رنگ‌های زنده برای شما مهم است ال جی انتخاب مناسبی برای شماست.

مقایسه تکنولوژی‌های تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

استاندارد پشتیبانی شده Dolby Vision ال جی در برابر HDR ۱۰+ سامسونگ

برای دیدن تصویری واقعی‌تر علاوه بر شفافیت، رنگ، کنتراست و... که مربوط به پنل تلویزیون می‌شود استاندارد‌هایی وجود دارند که هم خود محتوا و هم تلویزیون باید از آن پشتیبانی کنند و این استاندارد ها، روی کیفیت تصویر نهایی تاثیر می‌گذارند. ال جی از استاندارد دالبی ویژن و سامسونگ از استاندارد HDR ۱۰+ پشتیبانی می‌کند. هر دو استاندارد جزء برترین استاندارد‌های تصویری هستند و هر دو از متادیتای دینامیک استفاده می‌کنند متادیتای دینامیک باعث می‌شود تا روشنایی و کنتراست هر فریم از تصویر تلویزیون با توجه به چیزی که در صفحه مورد نیاز است، تنظیم شود و به صورت یکنواخت نباشد. Dolby Vision ال جی عمق رنگ ۱۲ بیتی (۲ به توان ۱۲ رنگ مختلف) و HDR ۱۰+ سامسونگ عمق رنگ ۱۰ بیتی (۲ به توان ۱۰ رنگ مختلف) دارد این یعنی ال جی تعداد رنگ بیشتری را دارد و تصویر واقعی تری را از نظر تنوع رنگ به بیننده نشان می‌دهد.

اما تاکید می‌کنیم که در قیاس HDR ۱۰+ و دالبی ویژن، تصویر یا فیلمی که در تلویزیون می‌خواهید ببینید هم باید از این استاندارد‌ها پشتیبانی کند (مثل این که تلویزیون ۴K داشته باشید، اما هیچ تصویر و فیلم ۴K برای دیدن در آن نداشته باشید) از این رو باید بگوییم هم HDR ۱۰+ و هم دالبی ویژن از نسخه قدیمی‌تر HDR ۱۰+ یعنی HDR ۱۰ پشتیبانی می‌کنند که گستردگی زیادی در پشتیبانی از محتوا‌های تولید شده در رسانه‌های مختلف مثل آمازون، نتفلیکس، اپل تی وی و... را دارد. اما خود این دو استاندارد HDR ۱۰+ و دالبی ویژن هنوز در حال رقابت برای جلب نظر تولیدکنندگان محتوا در دنیا برای پشتیبانی از استاندارد خود هستند و رقابت همچنان ادامه دارد گرچه به خاطر این که دالبی ویژن زودتر عرضه شده است وضعیت بهتری نسبت به HDR ۱۰+ پیدا کرده است.

مقایسه تکنولوژی‌های تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی

بهترین روش خرید تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی

اکنون که با تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی آشنا شدید؛ اگر قصد مقایسه و خرید مدل‌های مختلف این دو برند کره‌ای را دارید می‌توانید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید و از اتلاف وقت در خرید حضوری اجتناب کنید. برای خرید آنلاین تلویزیون ال جی و سامسونگ به شما فروشگاه اینترنتی زنبیل را پیشنهاد می‌کنیم این فروشگاه با برخورداری از نماد اعتماد الکترونیکی ۵ ستاره (بالاترین نماد اعتماد در بین فروشگاه‌های اینترنتی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، محصولات خود را در دسته بندی‌های متنوع لوازم خانگی، کالای دیجیتال، محصولات آرایشی، پزشکی، سیسمونی نوزاد و سایر دسته بندی‌ها با گارانتی اصلی و با بهترین قیمت ممکن در بازار به شما عرضه می‌کند. وقتی صحبت از بهترین قیمت ممکن می‌شود این موضوع نه در حد حرف بلکه در عمل خودش را نشان می‌دهد و تضمین قیمت تا ۱۰ روز پس خرید برای دریافت ما به التفاوت مبلغ در صورت پیدا کردن قیمت پایین‌تر در سایر فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین معتبر، دلیلی بر این مدعاست.

شما می‌توانید تنوع کاملی از جدیدترین و پر فروشترین مدل‌های تلویزیون در برند‌های الجی، سامسونگ و سایر برند‌ها را با مقایسه و بررسی کامل اطلاعات فنی مدل‌ها از طریق وبسایت زنبیل و دریافت مشاوره تلفنی از پرسنل پشتیبانی این فروشگاه جهت انتخاب درست، با گارانتی اصالت تهیه کنید.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های ال‌ ای دی سامسونگ با آخرین قیمت‌ها
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون دوو با آخرین قیمت‌ها
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت تلویزیون ال جی

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی