تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
به بهانه وسیع ترین حمله موشکی صدام به مسجدسلیمان در ۳۰ مهر۱۳۶۲:

مسجدسلیمان از امتیاز منطقه جنگی استفاده کند

شهرام هزاریان روزنامه‌نگار، مسئول سرویس خوزستان دیدارنیوز و فعال سیاسی در یادداشتی از پایمردی مردم مسجدسلیمان گفت و موشک باران صدام به این شهرستان در ۳۰ مهر ۶۲ و استمرار بمباران این شهرستان را یادآوری کرد. نگارنده گلایه کرده که مسجدسلیمان از امتیازات مناطق جنگ زده برخوردار نیست.

کد خبر: ۱۱۲۳۱۴
۱۷:۳۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

مسجدسلیمان از امتیاز منطقه جنگی استفاده کند

دیدارنیوز - شهرام هزاریان: شهرستان مسجدسلیمان (شهراولین ها) که نام و آوازه آن تا مرز‌های اروپا وآمریکا شنیده شده است و در واقع پایتخت نفتی خاورمیانه بوده است، با بیش از۱۸۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰۰هزار جانباز، برگی زرینی است در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ثبت شد.

یکی از صحنه‌های دردناک و در عین حال نمونه بارز نقض حقوق بشر از سوی رژیم بعثی عراق، حمله وسیع موشکی درتاریخ ۳۰ مهر ۱۳۶۲ بود. متاسفانه در این حمله صد‌ها تن از مردم بی دفاع و مظلوم مسجدسلیمان به خاک وخون کشیده شدند.
این عملیات غیر انسانی توسط صدام و حامیان غربی ان انجام شد.

در عصرگاه تاریخ ۳۰ مهر۶۲ با اصابت سه فروند موشک اسکاد به ۳ محله مسجدسلیمان، رژیم بعثی جنایات جنگی بزرگی را رقم زد. این جنایات جنگی سندی از روسیاهی دشمنان قسم خورده وطن عزیزمان ایران بود، حمله‌ای که سرآغاز حملات گسترده موشکی به شهر و مردم بی پناه مسجدسلیمان بود. به نحوی که تا پایان جنگ تحمیلی شهرستان مسجدسلیمان  ۹۰ حمله موشکی و هوایی را تجربه کرد. همه میدانیم این جنگ نابرابر ذره‌ای از عزت واقتدار کشور عزیزمان کم نکرد.

حملات رژیم بعثی که در راستای ایجاد ترس، رعب و وحشت در دل مردمان غیور و دلاور  مسجدسلیمان صورت گرفته بود، با مقاومت تاریخی مردان وزنان این دیار تاریخ ساز حماسه‌ای بزرگ را درتاریخ دفاع مقدس ثبت کرد که تا ابد جاویدان خواهد ماند.

در این حمله موشکی رژیم بعثی، ۴۱۲ شهروند بی دفاعِ مسجدسلیمانی به شهادت رسیدند و بیش از ۳۰۰ تن مجروح شدند.

صد‌ها واحد مسکونی ویران وحادثه‌ای تلخ درمسجدسلیمان رقم خورد.
اما دلاورمردان و شیرزنان زنان مسجدسلیمان پس از این حملات هیچ گاه دیارشان را ترک نکردند و در دوران دفاع مقدس مردانه ایستادند وعازم جبهه جنگ جهت نبرد با رژیم بعثی وهم پیمانان ان‌ها شدند.


تپه شهدای مسجدسلیمان گواه این سند تاریخی است و اغراق نیست اگر بگوییم در سطح ملی آنچنان که باید، به این حماسه مردم مسجدسلیمان  پرداخته نشد.

این بخش از تاریخ پر افتخار مسجدسلیمان از سوی مسئولان کشور نادیده گرفته شده و در این مقطع انتظار می‌رود رئیس جمهور انقلابی جناب آقای رئیسی نگاه ویژه‌ای به این شهر تاریخی داشته باشند.

 مردم مسجدسلیمان حق دارند که پس از این دلاوری و رشادت‌ها مثل شهر‌های دیگراستان ازحق منطقه جنگی استفاده کنند.
امیدوارم این امر درسال ۱۴۰۰ جهت التیام آلام مردم غیور مسجدسلیمان محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی