تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گفتگوی دیدار با یک فعال حقوق زنان افغانستان

فاضله غفوری: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند!

زنان افغانستان بعد از ۲۰ سال به نقطه اولی که طالبان در حکومت بود، برگشته اند. بسیاری از زنان فعال جامعه افغانستان مجبور به ترک این کشور شده اند. دیدار با فاضله غفوری، فعال حقوق زنان افغانستان در خصوص شرایط این روز‌های زنان افغانستان به گفتگو پرداخته است.

کد خبر: ۱۱۲۱۳۱
۱۳:۱۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

فعال حقوق زنان افغانستان: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند/ چرا جامعه جهانی مردم افغانستان را تنها گذاشته اند

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: افغانستان بعد از قدرت گرفتن طالبان شرایط جدید پیدا کرده است. شرایطی که امنیت این کشور را کاهش داده، مشکلات حقوقی را بیشتر کرده و به خصوص زنان را در وضعیت خطرناکی قرار داده است. 

داعش در افغانستان تا به امروز دو عملیات انتحاری بزرگ در مسجد فاطمیه قندهار و مسجد جامع گذر سیدآباد در شهر قندوز انجام داده و این اقدامات تروریستی کشته‌های فراوانی داشته است. در واقع با قدرت رسیدن طالبان گروه‌های تروریستی نیز در افغانستان این روز‌ها عرض اندام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: پیرمحمد ملازهی: طالبان می‌خواهد داعش را کنترل کند، اما نمی‌تواند!


از سوی دیگر اخباری از برخوردهای بسیار تند و گاه جنایتبار طالبان با زنان و فعالین حقوق بشر این کشور به دست می‌رسد. خبری که این روز‌ها از جنایت طالبان دست به دست می‌شود، بریدن سر بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در رده سنی جوانان در شهر کابل است.

دیدار برای بررسی این شرایط با فاضله غفوری، فعال حقوق زنان افغانستان به گفتگو پرداخته است. او در جایی از گفتگو می‌گوید: «چرا جامعه جهانی در مورد افغانستان سکوت کرده است و چرا مردم افغانستان را تنها گذاشته اند. آیا افغانستان در جغرافیای جهان وجود دارد؟»

فیلم کامل این گفتگو را این جا ببینید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی