تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
نماینده تهران:

عزم مجلس تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بر خلاف اظهارات غیرکارشناسی برخی از افراد کم اطلاع، عزم مجلس تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

کد خبر: ۱۱۲۰۰۶
۱۲:۲۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

عزم مجلس تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان است

 

دیدارنیوز: «سیدعلی یزدی خواه» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است هر گونه سرمایه‌گذاری و توجه به این حوزه مستقیم در توسعه پایدار کشور نقشی بی بدیل دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش مصوبه سال ۹۱ گفت: برای بهبود شرایط آموزشی، کنکور، عدالت آموزشی، کاهش حجم کتب درسی، کاهش ساعات درس هفتگی، تقویت ورزش، موضوع مهارت‌های زندگی، موضوع رتبه‌بندی نیز مورد توجه و تذکر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سیاست های ابلاغی حوزه آموزش وپرورش در سال ۹۲ اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز متذکر شده است، اظهار داشت: اما متاسفانه برخی از افراد کم اطلاع خارج از مجلس به دلیل عدم شناخت مجلس انقلابی اظهارات غیر کارشناسی ارائه می دهند در حالی که عزم مجلس تصویب لایحه رتبه بندی معلمان است.
یزدی خواه با اشاره به تجربه جهانی و توسعه کشورهای ژاپن، آلمان و مالزی که ثمره توجه آنها به آموزش وپرورش است، افزود: اما آموزش و پرورش ما از چندین مسئله بنیاد رنج می برد که یکی از عدم تخصیص اعتبار کافی در بودجه سنواتی برای پاداش پایان خدمت معلمان است.
وی با بیان اینکه در همه دستگاه های دولتی پاداش پایان ۳۰ سال خدمت کارکنان خود را با آخرین حقوق به حساب فرد واریز می‌کنند، ادامه داد: اما در آموزش و پرورش پاداش ها با یک یا دو سال تاخیر پرداخت شده یا تاخیر ۱۴ ماهه داشته است و در همین باره به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیش بینی اعتبار این موضوع برای سال های آینده تذکر می‌دهم.
نماینده مردم تهران با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود نیز گفت: مشکلات تهران  عمیق است مشکلات دره فرحزاد، بیغوله های محمود آباد، آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی، مسائل زیست محیطی و ... مثنوی ۷۰ من کاغذ است.
یزدی خواه با بیان اینکه  از ۵۲ درصد سهم واریزی کل مالیات کشور کمتر از دو درصد آن سهم تهران برای پروژه های عمرانی است، عنوان کرد: در شهرستان ری با جمعیت ۸۰۰  هزار نفری که سریز مشکلات پایتخت کشور را جمع کرده است، از مراکز نگهداری وسایل نقلیه فرسوده، کمپ های مجاز و غیر مجاز ترک معتادین، جاری بودن روان آب‌ها و فاضلاب‌ها، مراکز دفن زباله تهران با دریافت ۸ هزار تن زباله در تهران، وجود تنها یک آرامستان برای شهری با جمعیت ۹ میلیون نفر و معضلاب خاص آن آلودگی هوا، مسائل محیط زیست محیطی از جمله مشکلات شهرستان ری است.
وی ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم فاصله شمال تا جنوب تهران با اقدامات لازم کاهش یابد.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی